مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

سردیس مادران دارای سه شهید در لرستان ساخته می‌شود

سرهنگ «رشیدی» گفت: در لرستان سه مادر دارای سه شهید داریم که قرار است سردیس آن‌ها ساخته شود.
کد خبر: ۴۸۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ - 03November 2021

سردیس مادران سه شهید در لرستان ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، جلسه هماهنگی تدوین و نگارش مجموعه کتب نقش زنان لرستان در دفاع مقدس، امروز (چهارشنبه) با حضور سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، «ناهید پرویزپور» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان و «مریم سپهوند» مسئول بسیج جامع زنان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان اظهار داشت: در لرستان ۴۶۴ شهیده زن و ۳۹۰ نفر بانوی جانباز داریم که بایستی زندگی‌نامه و خاطرات آن‌ها گردآوری و تدوین شود.

وی افزود: مادران و همسران شهدا خاطراتی دارند که باید با قلم هنرمندانه نویسندگان نوشته شده و در اختیار همگان قرار گیرد.

رشیدی با بیان اینکه زنان در نقش‌های پشتیبانی، خدماتی و تدارکاتی به‌صورت خودجوش در مراکزی مانند مساجد، حسینیه و مدارس بدون هیچ چشم‌داشتی حضور داشتند، تصریح کرد: در لرستان سه مادر دارای سه شهید داریم که قرار است سردیس آن‌ها ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه در بررسی نقش زنان در دفاع مقدس، باید همه استان را در نظر داشت، عنوان کرد: علاوه بر خرم‌آباد در سایر شهرها و روستاهای استان نیز زنان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در کمک‌رسانی به مناطق جنگی و همکاری در ستادهای پشتیبانی جنگ داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تاکید کرد: در صورتی که تیم نویسندگان نقش زنان لرستانی در دفاع مقدس تشکیل شود، آموزش‌های لازم را ببینند و فعالیت‌شان را در سطح استان به‌خوبی انجام دهند، ما شاهد چاپ مجموعه کتب چندجلدی با محتوای غنی در راستای بررسی نقش زنان در دفاع مقدس خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار