معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح:

موزه دفاع مقدس آبادان باید به یک فضای گردشگری با پیوست دفاع مقدس برای راهیان نور تبدیل شود

سردار ربانی فضای موزه دفاع مقدس آبادان را یک منظره معنوی و زیبا از دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این مرکز باید به یک فضای گردشگری با پیوست دفاع مقدس برای راهیان نور قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ - 03November 2021

موزه دفاع مقدس آبادان باید به یک فضای گردشگری با پیوست دفاع مقدس برای راهیان نور تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «مهدی ربانی» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح امروز به همراه کارگروهی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان بازدید کردند.

وی که با همراهی سردار «احمد خادم سیدالشهدا» فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا وارد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان شد، مقاومت مردم آبادان و خرمشهر را یک حماسه ماندگار در دفتر تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هر چه توان داریم باید به کار بگیریم تا در انتقال رشادت‌های مردم خوزستان و آبادان به نسل امروز غفلتی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه فضای موزه دفاع مقدس آبادان یک منظره معنوی و زیبا از دوران دفاع مقدس دارد، گفت: این مرکز باید به یک فضای گردشگری با پیوست دفاع مقدس برای راهیان نور قرار گیرد.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»‌ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز در این بازدید ضمن گزارشی از چگونگی روند ایجاد تا افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان، این فضا را بکرترین موزه دفاع مقدس کشور در نقطه صفر مرزی دانست و گفت: به لطف خدا و با پیگیری های به عمل آمده دژ خاکی مربوط به دفاع جانانه مردم آبادان در دوران دفاع مقدس که در قسمت پیرامون فضای موزه است، برداشته می شود تا این مرکز به قطب گردشگری جنگ تبدیل شود.

وی با تقدیر از تدبیر سردار سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح و حمایت های سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بابت دغدغه مندی و راه اندازی این موزه در قلب شهر مقاوم آبادان، افزود: برداشتن دژ خاکی و انتقال آب اروند به محوطه موزه آبادان باعث ایجاد بستری خواهد شد که بتوانیم ضمن ایجاد فضای عملیات های دوران دفاع مقدس، زمینه حضور مردم آبادان و کاروان های راهیان نور را در این نقطه صفر مرزی با پیوست های دفاع مقدسی فراهم آوریم.

در پایان این بازدید و پس از ارزیابی و نقطه نظرات کارشناسی سردار ربانی و دیگر کارشناسان نظامی ستادکل نیروهای مسلح، مقرر شد که دژ خاکی زمان جنگ در محوطه غربی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان برداشته شود تا جریان آب رودخانه مرزی اروند به داخل موزه میسر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها