عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

عصبانیت کاخ سفید از صادرات سوخت ایران

ارکانی گفت: اقدام ایران در صادرات بنزین به آمریکای لاتین و لبنان بر آمریکا گران آمده است لذا تلاش می‌کنند تا صادرات سوخت ایران را دچار مشکل کنند.
کد خبر: ۴۸۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ - 06November 2021

عصبانیت کاخ سفید از صادرات سوخت ایران

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احسان ارکانی» نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به دزدی دریایی اخیر آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی، اظهار داشت: آمریکا طی ۴۳ سال گذشته همواره با ملت ایران و اراده آن‌ها مقابله کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه عدم اجرای تعهدات برجامی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، فشار اقتصادی را تشدید کرد، گفت: آمریکا مانع آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و انجام مبادلات مالی جمهوری اسلامی با سایر کشور‌ها شد؛ به همین دلیل ایران نتوانست منابع حاصل از فروش نفت را به کشور بازگرداند.

وی تصریح کرد: آمریکا متوجه شده است جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشار تحریم‌ها مسیر خود را مقتدرانه ادامه می‌دهد.

ارکانی تأکید کرد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی در فعالسازی صادرات بنزین به آمریکای لاتین و لبنان و انعقاد قرارداد بلندمدت با چین بر آمریکا گران آمده است لذا تلاش دارد تا صادرات سوخت ایران را دچار مشکل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: عصبانیت آمریکا از دور زدن و خنثی کردن تحریم‌ها به حدی افزایش یافته است که نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه مسیر عادی حرکت یک نفتکش را سد و اقدام به دزدی نفت ایران کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در بازپس‌گیری نفتکش ایرانی گفت: پاسخگویی در لحظه از سوی نیرو‌های مسلح در برابر تجاوزات غربی‌ها راه هرگونه تجاوز و کارشکنی و زیاده‌خواهی آمریکا در منطقه را می‌بندد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها