عضو کمیسیون انرژی مجلس:

آرای نمایندگان شفاف شود

شریعتی با تاکید بر اینکه باید تا جای ممکن شفافیت را مبنا قرار داد، گفت: آرای نمایندگان در موضوعات ملی و کلان کشور که سرنوشت ساز است و همچنین مذاکرات کمیسیون‌ها، میزان سفر‌های نمایندگان و هزینه‌های آن‌ها باید شفاف شود.
کد خبر: ۴۸۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ - 11November 2021

آرای نمایندگان شفاف شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مالک شریعتی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اعلام اینکه با وجود آنکه طرح شفافیت تصویب نشده است، مجلس شورای اسلامی شفاف‌ترین نهاد حاکمیتی کشور است، اظهار داشت: جلسات علنی مجلس به صورت مستقیم از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تا جای ممکن شفافیت را مبنا قرار داد، مطرح کرد: آرای نمایندگان در موضوعات ملی و کلان کشور که سرنوشت ساز است از جمله شامل عهدنامه‌ها و تفاهم نامه‌ها و همچنین مسائل بودجه باید شفاف شود. همچنین مذاکرات کمیسیون ها، میزان سفر‌های نمایندگان و هزینه‌هایی که انجام می‌شود باید شفاف شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تصریح بر اینکه مردم نزدیک‌ترین افرادی که در حاکمیت به خود احساس می‌کنند نمایندگان مجلس هستند، عنوان کرد: اصل ۶۹ قانون اساسی موضوع شفافیت را مطرح کرده است. فرض اصل ۶۹ قانون اساسی این است که همه مجلس باید شفاف باشد که شامل مذاکرات کمیسیون‌ها نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجالس گذشته و در زمانی که رای گیری‌ها الکترونیکی نبود، به صورت قیام و قعود یا بلند کردن دست انجام می‌شد و بنابراین همه رای گیری‌ها را مشاهده می‌کردند. اما از زمانی که رای گیری‌ها الکترونیک شد، آرای نمایندگان پنهان شد در حالی که فرض قانون گذار و آئین نامه رای گیری‌های شفاف بوده است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار