حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ایران با تحریم‌ها از پا نمی‌نشیند/ تحریم‌ها باید لغو و نه تعلیق شود

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از تعطیلات مجلس در شرایط مذاکرات و توافق هسته‌ای، تأکید کرد: ایران با تحریم‌ها از پا نمی‌نشیند و ما دست برتر را در مذاکرات هسته‌ای داریم.
کد خبر: ۴۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ - 26June 2015

ایران با تحریم‌ها از پا نمی‌نشیند/ تحریم‌ها باید لغو و نه تعلیق شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبههای نماز جمعه پایتخت با اشاره به مذاکرات هستهای، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با بیانات آرامشبخشی، فرمایشاتی را در مورد موضوع هستهای فرمودند، بیانات ایشان آرامشی را در دلهای مومنان ایجاد کرد و مسئولان را نیز دلگرم  و زمینه نزدیکی مسئولان به یکدیگر را فراهم کرد.

حجتالاسلام صدیقی ادامه داد: رهبر انقلاب با الفاظ دلنشینی از تیم مذاکره کننده حمایت کردند و این بار مسئولیت تیم مذاکرهکننده را سنگینتر میکند.

وی افزود: اینکه نائب امام زمان(عج) افرادی را متدین و غیور و شجاع معرفی میکنند، بسیار ارزشمند است اما باید بدانیم حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده هستهای به آنان مصونیت نمیدهد و آنها هم ممکن است اشتباه و خطا کنند. لذا هم مجلس وظیفه دارد آن چتر نظارتی خودش را برای صیانت از تیم مذاکره کننده هستهای و پافشاری به حقوق حقه ملت مظلوم شهید پرور ایران بگستراند، متوقع نبود در این ایام مذاکرات هستهای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تعطیلات تابستانی بروند، یک حرکتی را البته نمایندگان مجلس آغاز کردند ولی تیم مذاکره کننده نیاز به حمایتهای شدیدتری دارد چون آنان با غداران روزگار مواجهاند.

حجتالاسلام صدیقی با بیان اینکه مردم نیز باید در این شبهای عزیز ماه مبارک رمضان دعا کنند، گفت: مذاکرات هستهای سرنوشت و آینده این کشور است، در یک پیچ خطرناک و حساس تاریخی قرار داریم و عزت و رهاورد خون شهیدانمان و روح ولایتی را که با خون شهیدانمان بر این کشور دمیده شده است باید حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: ما نمیتوانیم ذلتپذیر باشیم ما نمیتوانیم مانند برخی از کشورهای دیگر که بعضی از چیزها را میپذیرند، قبول کنیم، ما کشوری هستیم که انقلاب کردیم و انقلاب جدیدی را به ملتها نشان دادیم. تیم مذاکره کننده باید صلابت امام و ولایت را حفظ کنند، این امر هم به دعا نیاز دارد و هم به توسل و هم به نظارت و ارشاد دائم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ممکن است القا کنند بنده در جلسات خصوصی اجازههایی به تیم مذاکره کننده دادهایم که  آنها را اظهار نمیکنیم، مردم باید بدانند که این طور نیست و ما خطوط قرمزی را که در بیانات عمومی مطرح میکنیم، همانها را در جلسات خصوصی میگوییم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم ان شاءالله با حمایت صاحب این انقلاب و کشور، سرمایه هستهای را جدی بگیریم و بتوانیم در این عرصه هم پیروز شویم، ما به 20 هزار مگاوات برق هستهای نیازمندیم تا در کشاورزی و صنعت از آن استفاده کنیم؛ رهبر معظم انقلاب رمز اینکه امروز آمریکا داوطلب مذاکره با ایران است را فرمودند.

حجتالاسلام صدیقی ادامه داد: آمریکا کسی را به محضر رهبر انقلاب میفرستد و درخواست مذاکره میکند و قول میدهند 6 ماهه تحریمها را بردارند و حقوق حقه هسته ای ایران را هم به رسمیت بشناسند ولی رهبر معظم انقلاب با بصیرت خاص خودشان میفرمایند ما اعتمادی به آمریکا نداریم؛ ما آمریکا را در این مذاکرات امتحان کردیم و دیدیم که 6 ماه آنها تبدیل به دو سال شده است و هنوز هم چقدر زیادهخواهی میکنند لذا برای حفظ عزت و کرامت و روح انقلابی و سنگر رهبری تودههای به پا خاسته دنیا علیه  استکبار جهان میطلبد تیم مذاکره کننده هستهای متوجه شرایط باشد و بداند این آمریکا بود که داوطلب مذاکرات هستهای بود.

وی افزود: چون ما دست پر داشتیم آمریکا منت انجام مذاکرات را میکشید؛ دانشمندان داخلی ما توانستند به غنی سازی 20 درصد دست یابند و غربیها دیدند تیرشان به خطا رفته است و ایران به قدرتی غیر قابل تصور دست یافته است و با تحریمها از پا نمینشستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بر همین اساس تاکید کرد: لذا هر چه ما در بعد استفاده صلح آمیز از فناوری هستهای دستمان پر باشد، در مذاکرات دست برتر خواهیم داشت ولی اگر عقب نشینی کردیم و قدر این نعمتها را ندانستیم،شکست خواهیم خورد و باید بدانیم وعدههای آنان پوچ است چون به دشمن نمیشود اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه تحقیق و توسعه علمی جزو خطوط قرمز تعیین شده در مذاکرات هستهای است، تصریح کرد: همه تحریمهای اقتصادی، مالی و بانکی چه تحریمهای شورای امنیت، چه کنگره و چه دولت آمریکا باید فورا هنگام امضای توافق لغو شوند نه اینکه تعلیق شوند و موضوع دیگر این است که اجرای تعهدات منوط به امضای آژانس نباشد چون آژانس انرژی اتمی تاکنون امتحان خوبی پس نداده است و در اختیار قدرتهای بزرگ است.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رهبر انقلاب چالشهایی را در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند ایشان مسئولان را سرزنش نکردند اما چالشها را بیان کردند. اگر کسی وجدان و ایمان داشته باشد باید به پا خیزد. چون چتر ولایت ادامه حرکت انبیا است و موجب دلسوزی و نجات همگان میشود.

وی افزود: حرکت پویا و خلاق موجب تحقق اقتصاد مقاومتی میشود، به قول یکی از بزرگواران حکیم اقتصاد مقاومتی عرضه میخواهد و با بحث کردن و صحبت کردن درست نمیشود، اقتصاد مقاومتی فقط به کشور ما اختصاص ندارد و در بعضی از کشورهای دیگر هم این موضوع با جدیت پیگیری میشود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش تاکید کرد: وقتی هدف بزرگ است باید ظرفیت و تحمل لازم را هم داشته باشیم، آنچه در بعد هستهای، ماهوارهای و نانوتکنولوژی به دست آوردیم که دشمن خوابش را هم نمیدید حاصل تلاشهای یک شب یا دو شب که نبوده است بلکه سالها در این زمینه تلاش کردهایم.

وی گفت: عده ای القا میکنند و یا واقعا تربیت شده مکتب مادی غرب هستند و باورها و اعتقاداتشان فاسد است، یا ماموران اجانب هستند که میگویند برای حل مشکلات کشور باید از مبانی دینیمان عقب نشینی کنیم و با دنیای کفر بسازیم تا آنها چراغ سبز به ما نشان دهند، این مطلب بسیار سخن خطرناکی است. مسئله عقبنشینی کردن از مبانی دینی و ارزشهای انقلابی و خطوط تفکر و جریان فکری حضرت امام(ره) و بیاعتمادی به مردم که تصور کنیم مردم تحمل سختیها را ندارند، قضاوت نابجایی است.

حجتالاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: اگر صادقانه مسائل و مشکلات کشور را با مردم در میان بگذاریم، مردم تحمل خواهند کرد چون این مردم همان مردمی هستند که 8 سال جوانانشان را به جنگ تحمیلی فرستادند و زیر تابوت جوانانشان حرکت کردند، مردم فقیر و پابرهنه قلّک کودکانشان را شکستند و قناعتهای مثالزدنی را به کار بردند اما از جبهه حمایت کردند، امام فرمودند مردم ما از مردم صدر اسلام برترند. پس به این مردم باید اعتماد کرد و باید از این مردم درس مقاومت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار