نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم گرفتن تعهدات مکتوب از اروپایی‌ها در مذاکرات

رضایی گفت: اروپایی‌ها در برجام استقلالی ندارد از این رو باید از آن‌ها تعهدات مکتوب و لازم دریافت شود تا بدعهدی گذشته تکرار نشود.
کد خبر: ۴۸۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 17November 2021

تیم مذاکره کننده تعهدات مکتوب از اروپایی‌ها بگیرند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه باید از اروپایی‌ها در جریان مذاکرات برجام تضمین گرفت، اظهار داشت: اروپایی‌ها نشان داده‌اند که در زمینه اجرای برجام استقلالی از خود ندارد، سابقه بدعهدی بعد از اجرای برجام نشان داد که آن‌ها دنباله‌روی آمریکا هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هرچند ممکن است که اروپایی‌ها در مواضع اعلامی خود از عدم همکاری با آمریکا بگویند، اما در عمل نشان داده‌اند در حوزه‌های اقتصادی و مباحثی که منافعشان در میان است، از آمریکا پیروی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در زمینه دریافت تضمین از اروپایی‌ها در کمیسیون بحث و گفت‌وگو می‌شود، اما انتظار می‌رود که تیم مذاکره‌کننده کشور از خود هوشیاری به خرج دهد تا تجربه تلخ و شکست خورده برجام تکرار نشود، همچنین تعهدات کافی، لازم و مکتوب از کشور‌ها اروپایی بگیرند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها