یادداشت/ سردار حسینی

ضرورت تداوم شیوه نامه‌های بهداشتی با وجود واکسیناسیون

واکسیناسیون به معنای پایان یافتن بیماری کرونا نیست و تا رسیدن به شرایط پایدار ضرورت دارد مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۴۸۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷ - 18November 2021

ضرورت تداوم شیوه نامه‌های بهداشتی با وجود واکسیناسیونگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سردار محمدرضا حسینی معاون بهداد ناجا؛ خوشبختانه روند واکسیناسیون در کشور با سرعت خوبی پیش می‌رود و وضعیت کرونا در اکثر شهر‌ها روبه افول است، اما نباید فراموش کنیم هرگونه تجمعی در اپیدمی‌ها نگران کننده است ضمن اینکه با فرا رسیدن فصل‌های سرد سال و شیوع آنفلوآنزای فصلی نیز روبه رو هستیم از این رو ضرورت تشدید مراقبت‌ها را برای به حداقل رساندن احتمال مواجه شدن با موج بعدی بیشتر می‌کند.

هرچند واکسن در شرایط حال حاضر بهترین گزینه برای ایمنی در برابر کرونا است، اما باید توجه داشته باشیم ایمنی مورد انتظار از واکسن‌ها نسبی بوده و به معنای عدم ابتلای مجدد افراد به بیماری نیست بلکه به این معنا است که افراد در صورت ابتلای مجدد با عوارض خفیف بیماری مواجه خواهند شد.

از طرفی با توجه به شیوع آنفلوانزای فصلی و احتمال بروز موج بعدی و یا حتی واریانت جدید ویروس ضرورت دارد برای رسیدن به شرایط پایدار، مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند و واکسیناسیون را پایان بیماری کرونا تلقی نکنند.

با پشت سر گذاشتن موج پنجم و کاهش موارد بستری می‌توانیم امیدوار باشیم با استقبال مردم از واکسیناسیون و رعایت ملاحظات بهداشتی اندکی از فشار کار کادر درمان که روز‌های نفس‌گیری را در موج پنجم پشت سرگذاشتند کاهش یابد و این عزیزان فرصتی برای تجدید قوا پیدا کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها