حضور خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه کتاب سلیمانیه عراق/ سه کتاب رونمایی می‌شود

خانه کتاب و ادبیات ایران برای نخستین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه حاضر می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ - 19November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با توجه به همزمانی سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، خانه کتاب و ادبیات ایران آیین رونمایی از سه اثر را در این نمایشگاه برگزار می کند.

در سومین نمایشگاه کتاب سلیمانیه واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سلیمانیه در منطقه تاسلوجه از سه اثر «عصرهای کریسکان»، «روی کلماتم باران می‌بارد» و «گزیده شعر معاصر ایران» رونمایی می‌شود.

بر اساس این گزارش شنبه (بیست‌ونهم آبان‌ماه 1400) از نسخه کُردی کتاب «عصرهای کریسکان» که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است، رونمایی شود. این کتاب مربوط به خاطرات امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی است. امیر سعیدزاده مدت شش سال در زندان‌های کومله و دموکرات اسیر و تحت شکنجه بود و تنها نجات یافته از زندان‌های مخوف کریسکان است.

عنوان کتاب برگرفته از نام منطقه‌ای در کوه سنجار در کردستان عراق است و دلیل انتخاب این نام برای کتاب اتفاقاتی است که در کتاب آمده و در آن منطقه رخ داده است.همچنین در این نمایشگاه از «گزیده شعر معاصر ایران» و «روی کلماتم باران می بارد» که به زبان کردی ترجمه و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است با حضور مختار شکری‌پور (مترجم آثار) رونمایی می‎شود.

آثار مختلفی توسط مختار شکری‌پور (مستندساز، فیلم ساز و کارشناس حوزه هنری) از زبان فارسی به کردی و از کردی به زبان فارسی ترجمه شده است.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار