فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) تأکید کرد؛

ضرورت تربیت پاسدارانی از جنس مکتب حاج قاسم

سردار غلامی گفت: باید بتوانیم پاسدارانی از جنس مکتب حاج قاسم و شهیدان سرافراز انقلاب تربیت کنیم و تداوم این راه، در برداشتن گام‌های بلند‌تر برای نشان دادن کار آمدی نظام در حل مشکلات مردم است.
کد خبر: ۴۹۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 07December 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «نعمان غلامی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و جمعی از مدیران این دانشگاه با حضور در دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه از نزدیک در جریان اقدامات علمی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و آموزشی آن دانشگاه قرار گرفتند.

سردار غلامی در این دیدار ضمن عرض خداقوت به فرمانده و مدیران دانشگاه امام خامنه‌ای اظهار داشت: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که به این سرباز کوچک و هم‌قطاران خود در دانشگاه افسری توفیق عطا کرد تا امروز در این مکان مقدس و نورانی و در جمعی که جلوه‌های رشادت‌ها و حماسه هایشان فضای کشور را پر کرده و مایع افتخار ملت ایران و همه مستضعفان و آزادگان جهانند، هستیم و امیدواریم این جلسه و نشست بتواند منشأ برکت برای دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و این دانشگاه خوش‌نام و خوش‌سابقه باشد.

وی در تشریع اهداف این بازدید گفت: هدف از این حضور خداقوت و دست‌مریزاد گفتن به فرمانده عزیز و همکارانشان به خاطر نقش بسیار خوبی که تا کنون در تربیت پاسداران تراز انقلاب بوده است؛ محصولی که در پایان کار این دانشگاه دیده می‌شود همان پاسداری است که در حماسه توقیف نفتکش بی هیچ ترس و واهمه‌ای در مقابل ناو‌های تا دندان مسلح رژیم تروریست آمریکا برای عزت و حفظ کیان کشور سینه سپر می‌کند و همه جهان شاهد آن بودند.

ضرورت تربیت پاسدارانی از جنس مکتب حاج قاسم

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در گام دوم انقلاب، همگی ما یک تکلیف و رسالت داریم که باید بتوانیم به آن عمل کنیم و آن تربیت پاسدارانی از جنس مکتب حاج قاسم و شهیدان سرافراز انقلاب است و تداوم این راه در برداشتن گام‌های بلند‌تر برای نشان دادن کار آمدی نظام در حل مشکلات مردم است.

وی افزود: پویش جوان‌های نهضت مقاومت در منطقه و در دنیا از دستاورد‌های ارزشمند ۴۰ سال ایستادگی انقلاب است که به ثمر نشسته و ما باید در گام دوم زمینه استقرار این نظام در دنیا را برای سپردن به صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر (عج) فراهم کنیم و این رسالت و مسئولیت سنگین امروز بخش عمده‌ای از آن متوجه سپاه است و در سپاه هم این وظیفه دانشگاه افسری و دانشگاه‌های تربیت متخصصین سپاه همچون دانشگاه امام خامنه‌ای است.

سردار غلامی ادامه داد: ما از بدو ورود به دانشگاه جلوه‌های بسیار جدیدی از ابتکار و خلاقیت دیده‌ایم و همین حوزه‌های مشترک تربیتی که چه کار‌هایی در این دانشگاه و یا در جا‌های دیگر انجام شده را اگر ما ببینیم و به هم منتقل و در تبادل یافته‌ها و دستاورد‌های جهادی مجموعه‌ها، مشارکت و استفاده کنیم، قطعاً به اهداف مد نظر خواهیم رسید.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در دانشگاه‌ها گفت: امروز مشکلی که در مبحث پژوهش دانشگاه‌های کشور دیده می‌شود، این است که آن چیزی که نیاز و مشکل کار کشور است بر روی میز کار پژوهشگران دانشگاه‌های تخصصی نیست، ولی به‌حمدالله در این دانشگاه آن چیزی که دیده شد این است که نیاز‌ها و مشکلات سپاه در نیروی مقدس دریایی در پژوهشگاه این دانشگاه در حال بررسی و پیدا کردن راه کار عملی برای برطرف شدن آن است؛ زیرا این راه نجات کشور محسوب می شود که خوشبختانه سپاه در این امر هم پیشتاز است.

ضرورت تربیت پاسدارانی از جنس مکتب حاج قاسم

در پایان این نشست، سردار عبدالرضا «دبستانی» فرمانده دانشگاه امام خامنه‌ای هم عنوان کرد: همه ما پتانسیل‌های انقلاب اسلامی هستیم که با این هم‌افزایی‌ها و ارتباطات صمیمی می‌توانیم آن را به منصه ظهور برسانیم و این تعاملات را ما نه‌تنها در سپاه بلکه با کل دانشکده‌های تخصصی دریایی کشور داریم و این هم‌افزایی که بین دانشگاه‌های سپاه است، باعث شکوفایی و نوشوندگی و پیشرفت اهداف سپاه می‌شود.

وی افزود: پاسدارانی که خروجی دانشگاه‌های افسری و تخصصی سپاه هستند، می‌بایست پاسدار تأثیرگذار باشند که این مورد مهم است و این امر در پاسداران با ایجاد و افزایش بصیرت به وجود می‌آید. اگر پاسداران ما دارای بصیرت باشند، این بصیرت برای او سنگ محکی است که در حوادث جامعه خود و عملشان را با آن می‌سنجند و در راه خود ثابت قدم و استوار می‌مانند.

در ادامه این برنامه فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و هیئت همراه از بخش‌ها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه امام خامنه‌ای بازدید کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار