نماینده مردم در مجلس:

کشور‌های جهان به مفاد کنوانسیون‌ها عمل کنند

عباس‌‎زاده مشکینی گفت: اگر کشور‌های دنیا به مفاد کنوانسیون‌ها عمل کنند بسیاری از مشکلات جامعه جهانی حل خواهد شد، اما متأسفانه کشور‌ها بر اساس منافع خودشان با این کنوانسیون‌ها مواجه می‌شوند که امری آسیب‌زا است.
کد خبر: ۴۹۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ - 12December 2021

کشور‌های جهان به مفاد کنوانسیون‌ها عمل کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت کنوانسیون بین‌المللی مختلف اعم از مبارزه با فساد، اظهار داشت: عموماً عضویت در معاهده‌های بین‌المللی می‌تواند ظرفیت‌های سیاسی را ایجاد کند تا کشور‌ها در دنیا امورشان را راحت‌تر دنبال کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو بسیاری از کنوانسیون‌های بین‌المللی است، اظهار کرد: استرداد مجرمان خصوصاً در عرصه اقتصادی، استرداد اموال مجرمان فراری و ... یکی از ابزار‌هایی است که این کنوانسیون‌ها از جمله کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با فساد در اختیار کشور‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همواره عضویت کشورمان در کنوانسیون‌ها را بررسی و منافع ملی را تأمین می‌کند، ادامه داد: باید یادآور شد بسیاری از کشور‌های غربی عضو کنوانسیون مذکور هستند، اما در مواجه با کشورمان نسبت به اجرای مفاد اجرای مفاد آن‌ها کوتاهی و تعلل می‌کنند از این رو مشاهده می‌شود مجرمان اقتصادی بسیاری در این کشور‌ها حضور دارند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بسیاری از کنوانسیون‌ها جنبه حقوقی و قضایی دارد از این رو قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر می‌تواند نیاز‌های حقوقی خود را از طریق تأمین کند تا منافع ملی حاصل شود، افزود: بهره‌گیری از کنوانسیون‌ها امروزه به یک امر مهمی در سیاست خارجی کشور‌ها تبدیل شده از این رو با پیش‌بینی شرایط خاصی می‌توان به سمت انعقاد و امضاء معاده‌ها و کنوانسیون‌های دوجانبه و چند جانبه گام برداشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد اگر کشور‌های دنیا به مفاد کنوانسیون‌ها عمل کنند بسیاری از مشکلات جامعه جهانی حل خواهد شد، اما متأسفانه کشور‌ها بر اساس منافع خودشان با این کنوانسیون‌ها مواجه می‌شوند که امری آسیب‌زا است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار