درخواست گروه‌های آمریکایی از بایدن برای رفع تحریم‌های گسترده

چندین گروه آمریکایی در نامه‎ای به جو بایدن خواستار رفع تحریم‎ها علیه کشور‌های جهان شده‎اند.
کد خبر: ۴۹۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ - 12December 2021

درخواست گروه‌های آمریکایی از بایدن برای رفع تحریم‌های گسترده

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، روسای ۱۸ گروه بشردوستانه آمریکایی از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند تا تحریم‌های آمریکا علیه کشور‌هایی را که با بحران ناشی از همه گیری کووید-۱۹ و همچنین با اختلالات ناشی از تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، حذف کند.

به گزارش «ریسپانسیبل استیت کرفت»، این گروه‎ها در نامه‌ای به کاخ سفید و کنگره، اعلام کردند که این تحریم‌های یکجانبه در بسیاری از موارد بحران‌های انسانی را تشدید می‌کند، که بیشترین تاثیر را بر جمعیت‌های آسیب پذیر، از جمله زنان و کودکان، دارند.

این گروه‌ها عنوان کردند «برخی از سازمان‌های ما برای حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در برخی از بحرانی‎ترین مناطق جهان تلاش می‌کنند و ما شاهد تاثیرات مضر تحریم‌های اقتصادی آمریکا هستیم.»

آن‌ها می‌گویند «اگرچه به ما گفته می‌شود که هدف تحریم‌ها تاثیرگذاری بر سیاست‌های دولت‌هاست، اما اغلب آثار زیانباری بسیار فراتر از اهداف مورد نظرشان دارد و جان مردان، زنان و به‌ویژه کودکان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد.»

در حالی که آمریکا مدت‌هاست از تحریم‌ها علیه کشور‌هایی استفاده می‌کند که واشنگتن آن‌ها را متخاصم می‌داند، اعمال تحریم‌ها در دهه ۱۹۹۰ افزایش یافت و همچنین در زمان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، که به طور متوسط تقریباً هزار تحریم علیه نهاد‌های مختلف خارجی و افراد در دوره ۴ ساله اش تحمیل کرد، به سرعت فزاینده‌ای رسید.

یکی از این زمان‌ها که بیشترین تحریم اعمال شد، تحریم تجاری معروف آمریکا علیه کوبا در سال ۱۹۶۰ بود که بی سابقه تلقی می‌شود.

بسیاری از این تحریم‌ها علیه افراد یا شرکت‌هایی است که متهم به ارتکاب نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم یا شرکت در برخی برنامه‌ها، مانند توسعه یا فروش تسلیحات، هستند.

تحریم‌های جامع یا عمومی، مانند تحریم‌های علیه سوریه، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مشارکت کشور‌های هدف در تجارت بین‌المللی یا دسترسی به شبکه‌های مالی بین‌المللی را تا حد ممکن دشوار و حتی غیرممکن کنند.

در هر صورت، تاثیر چنین تحریم‌هایی معمولاً خسارات زیادی بر جمعیت‌های هدف وارد می‌کند و اغلب باعث کمبود شدید نیاز‌های اساسی مانند غذا و دارو می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار