نماینده مردم در مجلس:

احیای برجام نیازمند استقلال سیاسی اروپایی‌هاست

عزیزی با بیان اینکه احیای برجام نیازمند استقلال سیاسی اروپایی‌هاست، گفت: لغو همه تحریم‌ها، اجرای کامل تعهدات غربی‌ها و راستی آزمایی برای حصول اطمینان سه اصل مهم مذاکرات است.
کد خبر: ۴۹۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ - 14December 2021

احیای برجام نیازمند استقلال سیاسی اروپایی‌هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص روند مذاکرات جمهوری اسلامی با گروه ۱+۴، اظهار داشت: ایران چارچوب مذاکراتش را بر اساس قانون مصوب قوه مقننه و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص کرده و بر تحقق آن‌ها جدی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس، تصریح کرد: لغو همه تحریم‌ها، اجرای کامل تعهدات غربی‌ها و راستی آزمایی برای حصول اطمینان سه اصل مهمی است که باید در مذاکرات به آن‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: طبیعی است که اگر ایران اطمینان کند تحریم‌ها در مقام عمل لغو خواهد شد و طرفین نقض عهد نمی‌کنند، به تعهداتش عمل خواهد کرد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران چیزی کمتر از برجام را نخواهد پذیرفت لذا غربی‌ها در روند مذاکرات باید حواسشان باشد چه طور رفتار کنند، افزود: بنابراین کشور‌های غربی حاضر در برجام نباید اقدام به زیاده خواهی کنند بلکه باید بر اساس مفاد توافق برجام نکات مدنظر را مطرح و به گفت‌وگو بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور‌های غربی نباید تحت تأثیر سیاست‌های ایالات متحده قرار داشته باشند، خاطرنشان کرد: به عبارتی احیای برجام در شرایط کنونی نیازمند استقلال سیاسی اروپایی‌ها است تا مفاد توافقنامه به‌طور کامل اجرایی و منافع ایران نیز تأمین شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار