هویت شهید «علی غفوری‌باغکی» احراز شد

هویت هفتمین شهید گمنام خراسان رضوی از طریق آزمایش ژنتیک احراز شد.
کد خبر: ۴۹۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 15December 2021

هویت شهید «علی غفوری‌باغکی» احراز شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، براساس آزمایش DNA و در پی اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی، هویت پیکر مطهر یکی از شهدای گمنامی که در شهر لطف‌آباد از توابع شهرستان درگز به خاک سپرده شده احراز شد و مشخص گردید مربوط به شهید والامقام «علی غفوری‌باغکی» از کارکنان وظیفه ارتش جمهوری اسلامی است.

«علی غفوری‌باغکی» جمعی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) تبریز فرزند سمندر در سوم فروردین ۱۳۴۵ در تایباد متولد شد. وی سرانجام در ۲۱ تیر ۱۳۶۷ در شرهانی به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه باقی ماند و جزو شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. پیکر این شهید والامقام به دلیل نداشتن مدارک شناسایی در سوم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به‌عنوان شهید گمنام در شهر لطف‌آباد به خاک سپرده شد.

امام جمعه شهرستان تایباد به‌همراه فرمانده سپاه و رئیس بنیاد شهید روز گذشته با حضور در منزل این شهید والامقام و اعلام خبر شناسایی شهید، به چشم انتظاری خانواده غفوری باغکی پایان دادند.

پیش از این شهیدان اصغر سمیعی، حسین زارع عاشق‌آبادی، سیدعلی‌اکبر حسینی، حسنعلی ایزدی، سعید حیدری و ابوالفضل رفیعی که به‌عنوان شهید گمنام در تایباد، گلبهار، درود، رشتخوار، پادگان شهید کاوه سپاه پاسداران و دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شده بودند از طریق آزمایش DNA شناسایی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار