وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح کرد؛

ارجحیت نظر ملی و حاکمیتی در لغو روادید با کشور‌های خارجی

ضرغامی گفت: هرچند با حذف روادید و تسهیل ارتباط کشور‌ها با ایران، گردشگری رونق بیشتری می‌یابد، اما در این زمینه تنها نظر من مهم نیست و ملاحظات بین‌المللی نیز در آن تأثیر داشته و باید از نظر ملی و حاکمیتی جمع‌بندی‌های لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۴۹۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 15December 2021

ارجحیت نظر ملی و حاکمیتی در لغو روادید با کشور‌های خارجی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگویی درباره اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای لغو روادید ایران با کشور‌های خارجی، اظهار داشت: من به لحاظ جایگاه و مأموریت خود به‌عنوان وزیر گردشگری باید به دنبال تسهیل رفت و آمد گردشگران و توریسم و لغو روادید باشم بنابراین طرفدار لغو روادید هستم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: هرچه روادید بیشتر لغو و ارتباط کشور‌ها با ایران تسهیل شود، گردشگری رونق بیشتری می‌یابد، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در این زمینه تنها نظر من مهم نیست و ملاحظات بین‌المللی و... نیز در آن تأثیر داشته و باید از نظر ملی و حاکمیتی جمع‌بندی‌های لازم صورت گیرد.

ضرغامی با بیان اینکه در لغو روادید با کشور‌های خارجی، سایر حوزه‌ها به ویژه وزارت امور خارجه نقش مهم و اصلی دارند، تصریح کرد: تلاش می‌شود موانع پیش روی لغو روادید به‌منظور رونق گردشگری پیگیری شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها