نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضرت زهرا (س) منادی وحدت و اولین مبارز کانون‌های تفرقه است

«محمدی لائینی» با بیان اینکه وحدت مسئله بسیار مهمی است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) منادی وحدت و اولین مبارز کانون‌های تفرقه است.
کد خبر: ۴۹۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ - 18December 2021

حضرت زهرا (س) منادی وحدت و اولین مبارز کانون‌های تفرقه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در مجتمع آموزشی رفاهی چالوس برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری هم نامیده شده است که با وحدت حوزه و دانشگاه همخوانی دارد.

محمدی لائینی با بیان اینکه تصمیم اولیه دولت مهار کرونا و تعمیم واکسن بود که بیش از ۸۰ درصد یک دز واکسن را دریافت کردند، گفت: به دلیل شیوع کرونا سال گذشته مراسم ۲۷ آذر را نداشتیم و امسال شاهد برگزاری دو برنامه استانی با این موضوع در چالوس و ساری هستیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه شهرستان چالوس قدمگاه بیست و یک هزار رزمنده دفاع مقدس است، بیان داشت: سابقه ارزشی انقلابی این شهرستان سابقه بسیار قابل توجه است و این میراث ارزشمند را باید وارثان نسل به نسل حفظ کنند.

وی ادامه داد: وحدت مسئله بسیار مهمی است و حضرت فاطمه زهرا منادی وحدت و اولین مبارز کانون‌های تفرقه است.

امام جمعه ساری بیان کرد: وحدت بین دو قطب علمی فرهنگی دانشگاه و حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار است و اگر حوزه و دانشگاه همگرایی، تعامل، وحدت، همدلی و صمیمت را بین خودشان تحکیم ببخشند سرریزش به تمام بخش‌های دیگر جامعه هم وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: اگر به جای وحدت، نفرت، تفرقه، واگرایی و بدبینی باشد به جامعه هم سرایت می‌کند و شهید مفتح از پیشگامان شناخت این مسئله و این معظل است.

وی با بیان اینکه برخی عناصر تلاش داشتند در دانشگاه دین‌زدایی و دین‌ستیزی کنند، اظهار داشت: همچنین برخی عناصر نیز نگاه تحجرگرایانه و جهل نسبت به حوزه و دانشگاه داشتند و شهید مفتح هم در حوزه و هم دانشگاه مسئله شناسی بسیار دقیقی را برای حل مسئله انجام داده است.

امام جمعه ساری بیان کرد: شهید مفتح اولین مقاله را در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه تحت عنوان مسجد و دانشگاه در مجله مکتب اسلام منتشر کرد و اولین همایش وحدت حوزه و دانشگاه تحت عنوان مسجد و دانشگاه برگزار کرد و شهید مفتح پیشگام، دردمند و مسئله شناس بود.

محمدی لائینی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند تفرقه درون دینی و درون حوزوی بین عالمان دین ایجاد کند و قرار گرفتن حوزه و دانشگاه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه این‌ها دردشناسان و درمان کنندگان هستند و امروز برکات و منافع این همایش قابل بیان نیست و خداوند وحدت و اتحاد را می‌پسندد و آفت و آسیب شیطانی و مضر به نام تفرقه را نمی‌پسندد، گفت: انبیاء آمدند تا با تفرقه مبارزه کنند و باید تاریخ تفرقه داشته باشیم و تبارشناسی و سابقه شناسی کسانی که دنبال تفرقه بودند باید تبیین بشود و دست بسیاری از کشور‌های استعمارگر رو می‌شود.

وی بیان داشت: تمام تفرقه‌های زیر سر یهود و صهیونیستهاست و ما نیاز به تفرقه شناسی داریم و باید در این زمینه کار کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به اظهارات عالم نمای سنی و بیان اینکه شیعه‌های انگلیسی و سنی‌های آمریکایی زمینه‌ساز ایجاد تفرقه هستند، گفت: دشمن این وحدت و همدلی و محبت را نی‌تواند ببیند و خوشبختانه هم علمای اهل سنت و هم علمای شیعه در این مورد هشدار دادند که هدف برهم زدن وحدت و ایجاد تفرقه است و این هوشیاری به برکت این جلسات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار