رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران:

شهرداری تهران در گام دوم انقلاب از علم، فناوری و پژوهش حمایت می‌کند

سالک با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی، نقش پژوهش و تحقیق در توسعه و پیشبرد برنامه‌های کشور را مهم خواند و گفت: بسیج شهرداری تهران امروز تکلیف خود دانسته است در جهت تحقق منویات معظم‌له گام بردارد و در گام دوم انقلاب، از بحث علم، فناوری و پژوهش در این مجموعه حمایت کند.
کد خبر: ۴۹۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ - 18December 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با هفته پژوهش مراسم تجلیل از پژوهشگران و نخبگان بسیجی شهرداری تهران با حضور «علی اصغر قائمی» عضو شورای اسلامی شهر تهران، معاونین و فرماندهان بسیج شهرداری تهران و مدیران شهری در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدا برگزار شد.

شهرداری تهران در گام دوم انقلاب از علم، فناوری و پژوهش حمایت می‌کند

در ابتدا «مجتبی سالک رازی» رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، هدف از برگزاری این مراسم را حمایت از پژوهشگران و نخبگان بسیجی شهرداری تهران عنوان کرد و اظهار داشت: معاونت تربیت آموزش و فناوری اطلاعات بسیج شهرداری تهران طی یک فراخوان، اقدام به دریافت آثار پژوهشی قریب هزار و ۵۰۰ نفر از پژوهشگران بسیجی شاغل در حوزه‌های مختلف شهرداری تهران، اعم از کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و ثبت اختراع کرده است که پس از بررسی دقیق توسط کمیته علمی و سیاست‌گذاری مراسم متشکل از مدیران ارشد شهرداری و اساتید دانشگاهی، ۱۰ پژوهشگر برتر بسیجی که آثار آن‌ها از نظر محتوا و اهمیت پژوهش، بیشترین امتیاز را کسب کرد، برگزیده شدند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: یکی از راه‌های حمایت از علم و دانش، استفاده از نظرات نخبگان و فرهیختگان است که بر همین اساس جلسات طوفان فکری با هدف ارائه راهکار‌های مفید به مدیریت شهری در سطح سازمان و حوزه‌های تابعه راه‌اندازی شده است و ما در نمایشگاه شجره طیبه هفته بسیج، دستاورد‌های آن را به نمایش گذاشتیم.

سالک همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی، پژوهشی را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: در همین راستا نیز تفاهم‌نامه‌ای با مرکز راهبردی سازمان پدافند غیرعامل کشور امضا شده است که در زمینه تربیت مربی، آموزش و انتقال تجربه مدیریت به مدیران جوان کار‌های خوبی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقش پژوهش و تحقیق در توسعه و پیشبرد برنامه‌های کشور را پر اهمیت خواند و گفت: بسیج شهرداری تهران امروز تکلیف خود دانسته است در جهت تحقق منویات معظم‌له گام بردارد و در گام دوم انقلاب، از بحث علم فناوری و پژوهش در مجموعه شهرداری تهران حمایت کند.

سالک با بیان اینکه اگر به گذشته ایران اسلامی در قرن‌های گذشته نگاهی بیندازیم، موضوع علم و پرورش دانشمندان برجسته ایرانی به وضوح دیده می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ اسلام توانست در طول چند قرن تمدنی عظیم و بی نظیر را در منطقه وسیعی از جهان به وجود آورد و مسلمانان از نیمه دوم قرن دوم هجری تا اواسط قرن هشتم در حدود شش قرن رهبری علمی جهان را در دست داشتند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که دنبال خواهیم کرد، جمع‌آوری انتظارات نخبگان بسیجی از بسیج شهرداری تهران است تا با استفاده از آن بتوانیم در جهت کاهش مشکلات شهروندان و رفع چالش‌های شهری به یاری مدیریت شهری بیاییم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار