نظر کارشناسان درباره «اومیکرون» چیست؟

شیوع سویه اومیکرون کرونا در انگلیس باعث شده تا بیمارستان‌های این کشور شاهد بیماران بیشتری باشند.
کد خبر: ۴۹۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ - 19December 2021

نظر کارشناسان درباره «اومیکرون» چیست؟

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، با اجرای برنامه تزریق دوز تقویت کننده در سراسر انگلیس، مصونیت در برابر کرونا در حال افزایش است، اما نگرانی کارشناسان در مورد افزایش شدید مبتلایان به سویه «اومیکرون»، برخی را در این کشور گیج کرده است.

به گزارش «گاردین»، در حالی که اعتقاد بر این است که سویه جدید تا حدودی در برابر واکسن‌های کووید مقاومت می‌کند، تصور می‌شود که واکسن‌ها همچنان محافظت خوبی در برابر بیماری‌های شدید ناشی از ابتلا دارند، به‌ویژه پس از تزریق دوز سوم.

سطوح بیشتر ایمنی به معنای کاهش بستری شدن در بیمارستان است؛ پیشتر در انگلیس حدود ۲۲ درصد از موارد در افراد ۶۵ ساله و بالاتر در اوایل سال ۲۰۲۱ به بیمارستان منتقل شدند؛ این در حالی است که از زمان تزریق واکسن کرونا در این کشور، این نرخ به ۶ درصد رسید.

حتی اگر بیماری ناشی از «اومیکرون» ذاتاً کمتر از سویه‌های قبلی باشد، اما چیزی که هنوز مشخص نیست این است که بیشتر افراد فقط علائم خفیف را به لطف ایمنی ناشی از واکسیناسیون، ابتلای قبلی یا هر ۲، تجربه خواهند کرد.

در بیشتر مناطق انگلیس، ابتلا به «اومیکرون» سریع‌تر و در هر ۲ روز، ۲ برابر می‌شود.

«سوزان هاپکینز»، مشاور ارشد پزشکی آژانس امنیت سلامت انگلیس، می‎گوید ابتلا‌ها می‌تواند تا پایان ماه به یک میلیون مورد در روز برسد.

در حالی که هنوز مشخص نیست که نسبت بستری شدن در بیمارستان به موارد ابتلا با «اومیکرون» چقدر خواهد بود، هیچ واکسنی محافظت ۱۰۰ درصدی ارائه نمی‌دهد؛ این به این معناست که بخشی از مبتلایان همچنان در بیمارستان خواهند ماند، در حالی که بسیاری هنوز تمام دوز‌های خود را دریافت نکرده‎اند.

همانطور که بسیاری از کارشناسان اشاره کرده‎اند، حتی نسبت کوچکی از یک عدد بسیار بزرگ هنوز هم عدد بزرگی است.

این نکته هفته گذشته پس از انتشار داده‌هایی بیان شد که نشان می‌داد ۲ دوز واکسن کووید نسبت به «دلتا» محافظت کمتری در برابر ابتلای علامت‌دار با «اومیکرون» ارائه می‌دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار