دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

آغاز طرح اجرای ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر در کشور

سردار مومنی از آغاز طرح اجرای ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ - 22December 2021

آغاز طرح اجرای ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر در کشوربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در دیدار با آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تشکر از عنایت و دغدغه نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: در راستای ارتقاء سطح سلامت حامعه و امنیت روانی شهروندان همه معتادان متجاهر کشور در قالب این طرح جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

وی مواد مخدر و روانگردان‌ها را تهدید کننده سلامت و امنیت عمومی جامعه دانست و گفت: در کشور دو میلیون و هشتصد هزار نفر به صورت دائمی و یک میلیون و ششصد هزار نفر به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند و ضرورت دارد با بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه‌ها گام بلندی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه برداشت.

سردار مومنی به رشد ۵۰ برابری کشت مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: با تلاش دستگاه‌های کاشف کشفیات مواد مخدر در کشور دو برابر شده است و رشد کشفیات مواد مخدر صنعتی نیز باید به عنوان یک دغدغه مهم مورد توجه قرار گیرد.

سردار مومنی خواستار مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در امر بهبود معتادان و مراقبت پس از خروج شد و خاطرنشان کرد: باید به اشتغال معتادان بهبود یافته و مشکلات خانواده آنان توجه شود تا چرخه درمان کامل گردد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتخاب اعتیاد و مواد مخدر به عنوان اولویت اول آسیب‌های اجتماعی افزود: آسیب‌های اجتماعی تک مولفه‌ای نیست و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها به ویژه شهرداری‌ها می‌بایست با حساسیت و دغدغه کمک کنند و از جامعه در مقابل این تهدید بزرگ مراقبت نمایند.

سردار مومنی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد اردوگاه معتادان متجاهر در کشور و انتخاب ۱۰ استان کشور برای ایجاد این اردوگاه‌ها ابراز امیدواری کرد با مشارکت و پیگیری همه جانبه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و خیرین زمینه ایجاد این اردوگاه در مازندران هم فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها