مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان:

«سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» دارای ۱۶ راهبرد کلان است

«موسوی» گفت: «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» در دو فصل مهم، ۱۶ راهبرد کلان و ۱۱۴ بند اهداف عملیاتی و به دور از هرگونه بزرگنمایی و سعی در بيان ایثارگری‌های بانوان تهیه شده است‌.
کد خبر: ۴۹۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ - 29December 2021

«سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» دارای ۱۶ راهبرد کلان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سیده زهرا موسوی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان در مراسم رونمایی از «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ بشر شاهد حوادث بی‌شماری هستیم که زنان هنگام با مردان حماسه‌ها و شگفتی‌ها خلق کردند و حتی گاها زنانی بیشتر از مردان در رکاب بودند و بسیاری نقطه عطف سرزمین خود شدند و همچنین الگویی زیبا برای جوامع بعد از خود ترسیم کردند.

وی بیان داشت: درخشش زنان ایرانی به ویژه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کم‌نظیر بوده و آنچه که آنان را از زنان و سایر ملل متمایز می‌کند این است که اگر زنان در تاریخ تنها جنگجو و قهرمان مبارزه آزادی‌خواهانه بودند، در این سرزمین با ابعادی گسترده از نظر فردی و اجتماعی به زیباترین و آرمانه ترین شکل ظهور و بروز کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: به عنوان نمونه زنی همچون «مرضیه حدیدچی» معروف به خواهر دباغ، مبارزی خستگی‌ناپذیر در زندان، جنگجویی شجاع در میدان مبارزه، مادری فداکار و همسری نمونه و سیاستمداری تیزهوش بود.

وی افزود: همچنین همسران شهدا و مادران شهیدی که تا ۵ فرزند خود را عاشقانه در دفاع میهن فدا کردند،زنانی که سرافرازانه از جانبازان دفاع مقدس پرستاری می‌کنند و سیمای درخشان از زن مسلمان انقلابی را به نمایش گذاشتند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: بدون شک آنچه که زنان را در همه عرصه‌ها توانمند کرده است بهره‌گیری از الگوهای فاخر الهی است، وجود مقدس حضرت زهرا (س) و زینب کبری(س) به عنوان اسوه‌هایی در تاریخ بشر می‌درخشند و تاسی از آنان زنانی این‌چنین مسلمان شجاع و انقلابی می‌پروراند.

وی بیان داشت: استکبار جهانی دست از دشمنی از ملت ما برنداشته و با هجوم فرهنگی و هدف گرفتن بنیان خانواده جوانان را آسیب‌پذیر کرده و با استفاده از شبکه‌های معاند و فضای مجازی ضربات خود را بر اندیشه و روح پاک آنان وارد کند.

موسوی اظهار داشت: در «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» تلاش شده با پایبندی به همه اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دختران این سرزمین در مسیر رشد و هدایت و تقویت جامعه مهدوی قرار گیرند و منویات رهبر معظم انقلاب را که افزایش اخلاق معنویت و ایجاد تمدن نوین اسلامی است محقق شود.

وی بیان داشت: «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» با تلاش جمعی از فرهیختگان که عیناً در سال‌های جنگ تحمیلی حقیقت جنگ را درک کرده بودن دو در طی چهار سال با برگزاری جلسات هفتگی و با نظرات تائید اساتید و نویسندگان در دو فصل مهم، ۱۶ راهبرد کلان و ۱۱۴ بند اهداف عملیاتی و به دور از هرگونه بزرگنمایی و سعی در بيان بسیار اندکی از ایثارگری‌های بانوان تهیه شده است‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار