وزیر ارشاد در شب شعر «محبوبه خدا»؛

برای شعر فاطمی دبیرخانه دائمی ایجاد می‌کنیم

اسماعیلی از ایجاد دبیرخانه دائمی برای شعر فاطمی خبر داد و گفت: تمام انقلاب اسلامی و نهضت رنگ و بوی فاطمی دارد.
کد خبر: ۴۹۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ - 01January 2022

برای شعر فاطمی دبیرخانه دائمی ایجاد می‌کنیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شب شعر فاطمی «محبوبه خدا» شامگاه امروز شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی و جمعی از شاعران در تالار وحدت برگزار شد.

اسماعیلی: برای شعر فاطمی دبیرخانه دائمی ایجاد می‌کنیم

در ابتدا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور در جلسه شعرخوانی فاطمی را نیاز خود دانست و اظهار داشت: حضور در این جلسات برای بنده غنیمت است. نام حضرت صدیقه طاهره بر تارک تشییع، این انقلاب و همه محبین نشسته است.

وی با تاکید براینکه تمام انقلاب اسلامی و نهضت رنگ و بوی فاطمی دارد، افزود: شهدای ما با سربند یا فاطمه الزهرا به شهادت رسیده‌اند و این افتخار برای ما بس که از محبین و دوستداران این بانو هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشعار محمدعلی مجاهدی را الهام‌بخش دانست و تصریح کرد: انشالله به‌زودی دبیرخانه دائمی این رویداد را ایجاد خواهیم کرد و یاد سردار سلیمانی را نیز گرامی می‌داریم که افتخار داشتند یکی از خادمین حضرت (س) بودند.

مجاهدی: همزاد شهید سلیمانی، شهید چمران است
در ادامه، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشورمان اظهار داشت: خداوند بزرگ را شکر می‌کنم که در این شب عظیم من را در جمع شاعرانی که همچون ستاره‌ در آسمان نورافشانی می‌کنند قرار داد.

پدر شعر آیینی به رشد شعر آیینی اشاره کرد و افزود: امیدواریم در دوران جدید شاهد باشیم که فرهنگ شیعی در این مملکت بیشتر از گذشته تجلی داشته باشد که این نخل تناور روز به روز گل‌افشان‌تر می‌شود.

وی شعر را یک رسانه تاثیرگذار معرفی کرد و تصریح کرد: هیچ یک از اقسام شعر در زمانه‌ی حاضر، مثل شعر آیینی نتوانسته است رشد و حرکت کند و اثرگذار و افتخارآفرینی کند.


مجاهدی با تاکید براینکه معتقدم هرکسی همزادی دارد، گفت: معتقدم همزاد شهید سلیمانی شهید چمران است.

شاعران دینی در جوانی به بلوغ رسیده‌اند
نجم‌الدین شریعتی در ادامه به عظمت جلسات شعرخوانی برای حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: خیلی‌ها با طهارت وارد این جلسات می‌شوند چراکه این جلسات حرمت و حریم دارند و دوستان شاعر جمع شده‌اند تا با ابیات ناب ما را به فیض برسانند.

وی با تاکید براینکه قدر شعرا را نمی‌دانیم، گفت: شاعران جوان بسیاری داریم که در جوانی به بلوغ رسیده‌اند. ماندگاری شعر خیلی زیاد است چراکه مردم خیلی خوب می‌توانند با شعر ارتباط برقرار کنند.

این مجری برنامه‌های دینی تصریح کرد: شاعرانمان در موضوعات فاطمی، علوی، دینی و شعر انقلاب اثار بدیعی را آفریده‌اند که ماندگار خواهد بود.

شریعتی با تاکید براینکه حاج قاسم مصداق این روایت بود که هرکسی برای خدا کاری کند مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: در تشییع پیکیر شهید سلیمانی یک عالم گفتند ما جز نیکی ندیدیم.

وی شعر فاطمی را شعری دانست که با کلمه کلمه آن می‌توان گریه کرد و گفت: سروده‌های فاطمی سرشار از عاطفه و آکنده از درد است.

سیدمحمدجواد شرافت، محمد غفاری، محسن ناصحی، افشین، محسن عرب‌خالقی، حمیدرضا برقعه‌ای شاعرانی بودن در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.

طاهری: مرثیه خوانی این‌شب‌ها سخت است
محمدرضا طاهری در ادامه به مرثیه‌خوانی پرداخت و گفت: در این شب‌ها مرثیه‌خوانی برای ما سخت است چون باید از سردار دل‌ها حاج قاسم یادی کنیم و روضه حضرت زهرا (س) بخوانیم.

در انتهای این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها