چمران تاکید کرد؛

لزوم تکریم مادران و همسران شهدا / پایان حکومت سلطنت‌طلبی با فرار شاه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر اهمیت تکریم مادران و همسران شهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 16January 2022

چمران: لزوم تکریم مادران و همسران شهدا/پایان حکومت سلطنت‌طلبی با فرار شاهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به روز (۲۶ دی) روز فرار شاه از کشور، اظهار داشت: چنین روزی شاه از کشور برای همیشه فرار کرد و سبب خوشحالی عجیبی در میان مردم شد، البته پیش از این چند بار شاه مانند ۲۸ مرداد از کشور فرار کرده بود، ولی بعد از کودتای ۲۸ مرداد مجدد به کشور بازگشت و حکومت مستبدانه خود را ادامه داد.

وی افزود: فرار شاه درس عبرتی به همه کسانی که چشم به حکومت برای سلطنت‌طلبی دوخته بودند داد و در آن زمان این خبر بیشترین تیتر‌ها را در میان رسانه‌ها داشت.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به سالروز وفات ام‌البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشاره کرد و گفت:‌ هر دوی ایشان نمونه وفاداری و ادب بودند و یاد و خاطره آن‌ها در تاریخ زنده است.

چمران افزود:‌ همچنین امروز روز تکریم مادران و همسران شهدا است که در دوران دفاع مقدس سختی فوق‌العاده‌ای به دلیل از دست دادن همسر و فرزندانشان کشیده‌اند که همواره یاد و خاطره آن‌ها و مادرشان را گرامی می‌داریم و بوسه بر دست این مادران می‌زنیم.

وی همچنین به (۲۷ دی) سالروز شهادت آیت‌الله نواب صفوی و اعدام این شهید اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره این شهید را هم در این روز گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها