سخنگوی دولت:

«موقعیت مهدی» فیلمی خوش‌ساخت بدون اتکا به بازیگران نامی است

بهادری جهرمی خوش‌ساختی بدون تکیه بر استفاده از تعداد زیادی از بازیگران نامی را از تمایزات فیلم موقعیت مهدی دانست که رسالت پرداختن به شخصیت شهیدان مهدی و حمید باکری را برای خود برگزیده است.
کد خبر: ۵۰۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 07February 2022

«موقعیت مهدی» فیلمی خوش‌ساخت بدون اتکا به بازیگران نامی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» روز دوشنبه در حساب کاربری خود در اینستاگرام درباره فیلم «موقعیت مهدی»، نخستین ساخته «هادی حجازی‌فر» که در چهلمین جشنواره فجر به نمایش درآمده، نوشت: نمی‌دانم صحنه نگارش توبه‌نامه برایم تلخ‌تر بود یا صحنه‌های شهادت چهره‌های «موقعیت مهدی». این صحنه مرا به یاد صحنه پاره کردن کاغذ‌های مصوبه پیشنهادی کمیسیون در فیلم «منصور» انداخت.

وی ادامه داد: اساساً تصور کار اجرایی یا کار حاکمیتی کردن بدون وجود موانع تلخ نشدنی است، برخی از سلیقه‌های متفاوت در ارکان اجرایی حاصل می‌شوند و برخی از اقتضائات کار در بخش عمومی و لزوم سخت‌گیری و صیانت بیشتر از حقوق مردم در این حوزه.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در کنار بخش‌های سیاسی و شبه‌سیاسی موقعیت مهدی که محدود به این صحنه نبود، فیلم به خوبی تلاش دلاور مردان و شیر زنان دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده بود. سختی‌های همسران شهدا و رزمندگان که کمتر از سختی آن‌ها نبوده و نقش همراهی و همدلی ایشان در جهاد مقدس‌شان.

بهادری جهرمی داستان و ساخت فیلم موقعیت مهدی را از نظر خود به‌عنوان «یک مخاطب عام» جذاب توصیف کرد و نوشت: موقعیت مهدی به‌عنوان اولین فیلم کارگردانی که عادت داشتیم او را در قامت هنرپیشگی ببینیم، برجسته و قابل تقدیر بود. خوش‌ساختی بدون تکیه بر استفاده از تعداد زیادی از بازیگران نامی، از تمایزات فیلم بود که رسالت پرداختن به شخصیت شهیدان مهدی و حمید باکری را برای خود برگزیده بود.

وی افزود: سعی ادای دِین به آذری‌زبان‌های حاضر در دفاع مقدس و بهره‌برداری از فرهنگ و روح خاص نهفته در این زبان، موقعیت مهدی را غنی‌تر کرده است.

سخنگوی دولت، تماشای موقعیت مهدی را به دوست‌داران سینمای دفاع مقدس پیشنهاد کرد و ادامه داد: شاید آذری زبان‌ها حس و حال بیشتری هم با این فیلم بگیرند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار