مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

یکی از دستاورد‌های ‌انقلاب اسلامی توجه به جایگاه و منزلت بانوان است

سرهنگ «‌حبیبی» گفت: یکی از دستاورد‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی توجه به شأن، جایگاه و منزلت بانوان است.
کد خبر: ۵۰۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ - 07February 2022

امروزی سازی قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در آیین رونمایی از فراخوان طراحی «نشان کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان» که با حضور «زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، «عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید استان و «سمیه اقدامی» دبیر کمیته زنان و دفاع مقدس استان برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی زنان ایرانی در جریان اعتراض به واگذاری امتیاز توتون و تنباکو، اظهار داشت: بانوان ما همواره دوشادوش مردان از آزادی و استقلال این مرز و بوم دفاع کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بانوان در جریان نهضت امام خمینی (ره) از خرداد ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ حضوری گسترده و مؤثر داشتند، تصریح کرد: یکی از دستاورد‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی توجه به شأن، جایگاه و منزلت بانوان است.

وی با اشاره به اقدامات ماندگار بانوان در سال‌های سخت دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بانوان علاوه بر حضور مستقیم در جبهه‌ها به عنوان رزمنده و امدادگر، ماموریت بزرگ پشتیبانی از جبهه‌ها را بر عهده داشتند.

حبیبی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا فداکاری بی بدیلی را انجام دادند، تاکید کرد: مادران چهار فرزند شهید و سه فرزند شهید داریم که نمی‌توان این میزان از ایثار و فداکاری را با معادلات امروز قیاس کرد.

این مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه یک نهاد و دو دستگاه ندانست و افزود: همه سازمان ها، دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید سهم خود را در ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس ادا کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با تأکید بر لزوم رفع مشکلات موجود با بهره گیری از دستاورد‌های دفاع مقدس، متذکر شد: خوداتکایی، اعتماد به نفس، خودباوری، از خود گذشتگی و روحیه جهادی از آموزه‌های دفاع مقدس است که باید امروز به کار گرفته شود.

وی حاج قاسم سلیمانی را نماد عینی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان مخاطب ما هستند و برای اینکه یک کشور قوی و عزتمند داشته باشیم باید جوانان و نوجوانان را با معارف دفاع مقدس آشنا کنیم.

حبیبی هنر را بهترین زبان برای انتقال آموزه‌های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شاهد اقدامات متعدد و پراکنده در حوزه جمع آوری وصایای شهدا و ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا و چاپ کتاب و تاریخ شفاهی دفاعی مقدس هستیم که باید نوعی ساماندهی براساس اسناد بالادستی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گیرد و براساس راهبرد‌ها و برنامه‌ها حرکت کنیم تا اقدامات ما کیفی شود.

وی خواستار امروزی سازی قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان شد و ابراز داشت: با وجود فاصله هزار کیلومتری گیلان تا جبهه ها، شاهد تقدیم هشت هزار شهید هستیم و وظیفه ما معرفی این شهدا به ویژه در حوزه فضای مجازی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان برگزاری فراخوان‌ها و جشنواره‌ها و همایش‌ها با موضوع دفاع مقدس را آغاز راهی برای شناسایی و معرفی ظرفیت‌های هنری دانست و متذکر شد: گیلان دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و قطعاً فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس نیز آثار و برکات فراوانی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار