مدیر انجمن ادبی نورا:

زنان با نگاه عقلانی از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند

«عرفانیان» گفت: در دوران دفاع مقدس و بعدازآن زنان ایران اسلامی با الگو قرار دادن سیره حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به جهانیان ثابت کردند که حاضر هستند درراه آرمان‌های انقلاب اسلامی، از عواطف، احساسات و دل‌بستگی‌ها چشم بپوشند و با پیروی از مکتب عاشورا و پیام‌رسان آن قیام، عقیله بنی‌هاشم (س) حماسه‌ای فراموش‌نشدنی بیافرینند.
کد خبر: ۵۰۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ - 24February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، انجمن ادبی «نورا» با حضور «علی‌اصغر رجبی» رییس بسیج هنرمندان سپاه امام رضا (ع)، «سیدجلال قوامی» مدیر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی، «بتول خورشاهی» جانباز انقلاب اسلامی و آزاده فاجعه حج خونین، «ملیحه غیور» رییس مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان دفاع مقدس امروز در مشهد افتتاح شد.

مریم عرفانیان مدیر انجمن ادبی نورا در این مراسم اظهار داشت: این انجمن به‌منظور حفظ و اعتلای شعر و ادب فارسی، ارتقای کیفی و رشد ارزش‌های معنوی آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت که مبتنی بر فرهنگ ملی و مذهبی است و سمت‌وسو بخشیدن به فعالیت‌های ادبی برای تداوم و تبیین نقش زنان در ارتقا فرهنگ ایرانی- اسلامی و بارور ساختن استعدادهای نویسندگان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: انجمن ادبی نورا با اهداف تخصصی و غیرسیاسی، متشکل از نویسندگان و پژوهشگران و شاعران، با انگیزه ترویج، اشاعه و اعتلای فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی و بر اساس اهداف فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، کانون خادمیاران کتاب رضوی و بسیج هنرمندان سپاه امام رضا (ع)، با نگاه تخصصی و ویژه به نقش زنان در انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت تشکیل گردیده است.

زنان با نگاه عقلانی از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند

عرفانیان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بخشی از حافظه تاریخ معاصر ما را از آن خود کرده، پس طبیعی است که جای پای دورانی که به دفاع مقدس می‌شناسیم، در ادبیات دیده شود.

مدیر انجمن ادبی نورا ادامه داد: در همین راستا نویسندگان دفاع مقدس، آثار را از ۲ منظر مورد توجه قرار می‌دهند. بخش نخست؛ دوران دفاع مقدس است که بیشتر با نهضت خاطره‌نویسی روبرو هستیم. در این بخش تلاش می‌شود تاریخ شفاهی را که بخشی از هویت این سرزمین تشکیل می‌دهد در قالب‌های رمان، مجموعه داستان‌ها و کتاب‌های سرگذشت‌پژوهی ثبت شود.

وی گفت: بخش دوم؛ دوران پس از دفاع مقدس است که در این بخش به تأثیر این حماسه بر بازماندگان و خانواده‌های آن‌ها پرداخته می‌شود.

عرفانیان تصریح کرد: بخشی نیز با عنوان ادبیات مقاومت که به مدافعین حرم و خانواده‌های آن‌ها می‌پردازد چند سالی است که در ادبیات شکل گرفته که آثار زیادی نیز در این حوزه تألیف شده است.

زنان با نگاه عقلانی از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند

مدیر انجمن ادبی نورا تأکید کرد: زنان ایران اسلامی با الگو قرار دادن سیره حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و دیگر بانوان قهرمان صدر اسلام در سال‌های دفاع مقدس و بعدازآن به جهانیان ثابت کردند حاضر هستند درراه آرمان و عقیده خویش، از عواطف، احساسات و دل‌بستگی‌ها چشم بپوشند و با پیروی از مکتب عاشورا و پیام‌رسان آن زینب کبری (س) حماسه‌ای فراموش‌نشدنی بیافرینند؛ و هستند بانوانی که قلم‌به‌دست می‌گیرند و چنین حماسه‌هایی را ثبت و ضبط کنند.

عرفانیان ابراز داشت: هنوز ناگفته‌های زیادی از دفاع مقدس و ادبیات مقاومت باقی‌مانده است که باید توسط نویسندگان ثبت شود تا در لابه‌لای روزمرگی‌های زندگی گم نشود.

وی افزود: انجمن ادبی نورا برای پرورش بانوان مستعد و علاقه‌مند در این حوزه به‌عنوان اولین انجمن تخصصی ادبیات دفاع مقدس و ادبیات مقاومت، نه‌تنها در سطح استانی که در سطح کشور به مدد حضرت رضا (ع) کار خود را در چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می‌کند.

زنان با نگاه عقلانی از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار