ملت بزرگ ایران در همه این میدان‌های مبارزه سربلند و پیروز بودند

«سلامی» گفت: رزمندگان و مجاهدان فی‌سبیل‌الله و مردم ایران اسلامی در بیش‌از ۴ دهه گذشته در سنگر‌های گوناگون مخلصانه به دفاع از انقلاب پرداختند.
کد خبر: ۵۰۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ - 09February 2022
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در محفل خاطره گویی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و علملیات والفجر ۸ که با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان عملیات والفجر ۸ و پیشکسوتان انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و سالروز عملیات والفجر ۸ و سالروز بیعت همافران نیروی هوایی اظهار داشت: ۱۹ بهمن سالروز بیعت همافران نیروی هوایی را گرامی می‌داریم و این اقدام هوشمندانه کارکنان نیروی هوایی صدای درهم شکستن استخوان‌های نظام شاهنشاهی در این کشور به‌طور واضح به گوش مردم عزیزمان رسید و نویدبخش پیروزی سریع انقلاب بود.
 
سلامی با بیان این که رزمندگان و مجاهدان فی‌سبیل‌الله و مردم ایران اسلامی در بیش‌از ۴ دهه گذشته در سنگر‌های گوناگون مخلصانه به دفاع از انقلاب پرداختند گفت: انقلاب ما علی‌رغم همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، همواره مورد تهاجم‌های سنگین و توطئه‌های گوناگون قرار داشته‌است.
 
وی بیان داشت: گاهی جنگ ما نظامی، گاهی سیاسی، گاهی مبارزه با تهاجم فرهنگی و اعتقادی بود و امروز هم در حال مبارزه با جنگ اقتصادی و تحریم‌ها هستیم، که ملت بزرگ ایران در همه این میدان‌های مبارزه سربلند و پیروز بودند.
 
وی افزود: ماه‌های دی و بهمن سالروز عملیات‌های بزرگ در سال‌های با عظمت دفاع مقدس بود امام خامنه‌ای شب‌های کربلای ۵ را شب‌های قدر انقلاب دانستند و فرمودند انس با آن شما را وارسته می‌کند و هر کس آن را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد.
 
وی گفت: عملیات والفجر ۸ عملیاتی است که هیچ‌گاه خاطرات و حماسه‌های آن فراموش نخواهد شد و رزمندگان استان در فاو، اروندرود، جزایر ام الرصاص و بوارین نقش تعیین‌کننده داشتند، اگر نقش رزمندگان استان سمنان در فریب دشمن قبل از عملیات اصلی نبود و اگر سد خاکی حضرت فاطمه زهرا (س)  بر روی رودخانه بهمن‌شیر توسط رزمندگان جهاد استان زده نمی‌شد پشتیبانی از فاو با مشکل جدی مواجه می‌شد و این پیروزی بزرگ حاصل نمی‌شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: استان سمنان در عملیات «کربلای ۴ و ۵» ۲۶۰ شهید، «کربلای ۶» ۵ شهید، «بیت المقدس ۲» ۱۲ شهید، «والفجر مقدماتی» ۳۲ شهید و «والفجر ۸» ۱۹۷ شهید، را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
 
وی در این دیدار با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: ایثار، از خود گذشتگی و جان فشانی‌های رزمندگان باید برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود، امروز به برکت خون شهدا، کشور مقتدرانه در راه حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس حرکت می‌کند.

در ادامه این دیدار ۵ تن از رزمندگان عملیات والفجر ۸ و پیشکسوتان انقلاب خاطراتی از عملیات والفجر ۸ و انقلاب بیان کردند.
 
ملت بزرگ ایران در همه این میدان‌های مبارزه سربلند و پیروز بودند
 
ملت بزرگ ایران در همه این میدان‌های مبارزه سربلند و پیروز بودند
ملت بزرگ ایران در همه این میدان‌های مبارزه سربلند و پیروز بودند
ملت بزرگ ایران در همه این میدان‌های مبارزه سربلند و پیروز بودند
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها