یادداشت/ علی عبدالصمدی

لزوم حضور افسران غیر عامل در مقابله با «تروریسم رسانه‌ای»

افسران گمنام اما هوشیار عرصه ی سایبری کشور با اتکا به علم و دانش و اندیشه ی به روزی که دارند میتوانند در این حوزه نیز قدرت نمایی کنند.
کد خبر: ۵۰۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰ - 11February 2022

بایسته تر شدن حضور افسران عرصه غیر عامل با وجود «تروریسم رسانه ای»گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ در نخستین روز از دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی باز هم دست معاندین نظام جمهوری اسلامی از آستین مفرغ اهریمن بیرون زد و شبکه‌ی اول سیما در ساعات منتهی به سالگرد ورود امام خمینی به میهن از طریق گیرنده‌های پایگاه اینترنتی تلوبیون هک شد.

نکته‌ای که به آن باید توجه کرد فردی که به عنوان سخنگوی این گروهک در تصاویر ظاهر شد با لباسهای کاملا سیاه بود و نقاب به چهره داشت. این نشان دهنده ی آن است که اعضای این گروهک چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزهای میهنمان نشسته باشند، جرات اینکه کوچکترین هویتی از خود نشان دهند را ندارند.

نکته ی  بعدی اینکه این گروهک باز هم در ساعات اولیه ی صبح دست به این اقدام زده اند. یعنی ساعاتی که تلویزیون حداقل مخاطب را دارد و اکثرا یا هنوز در خواب هستند یا سر کار. در هر دو صورت، به لحاظ رسانه ای، ساعات اولیه ی صبح پر مخاطب و پر بازدید به شمار نمیرود.

ضمن اینکه این گروه فقط پخش شبکه ی اول سیما را از طریق پایگاه اینترنتی تلوبیون مختل کرد که در آن ساعات حداقل بازدید کننده را داشته است. از این جهت اقدام تروریستهای رسانه ای تلوبیون با ترور رسانه‌ای عصر پنج شنبه گذشته منسوب به منافقین ( که در آن زمان اکثرا مشغول تماشای بازی فوتبال بودند) وجه تشابه دارد.

در چنین شرایطی نقش افسران جنگ نرم در حوزه ی سایبری و غیرعامل بسیار جلوه گری میکند. افسران گمنامی که با علم و دانش و اندیشه ی به روزی که دارند میتوانند در این عرصه نیز قدرت نمایی کنند. قطعا افسران همیشه هوشیار جبهه ی سایبری کشور با اتکا و توکل به ذات اقدس اللهی و نیز با درایت و علم مثال زدنی خود میتوانند کما فی السابق جلوی شیطنتهای دشمن را در حوزه های الکترونیک بگیرند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار