احتمال کناره‌گیری «هوشیار زیباری» از نامزدی ریاست جمهوری عراق

سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق گفت: هوشیار زیباری نامزد این حزب امروز یک کنفرانس مطبوعاتی را در مقر رئیس این حزب برگزار می‌کند و پیش‌بینی می‌شود کناره‌گیری خود از نامزدی ریاست جمهوری را اعلام کند.
کد خبر: ۵۰۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ - 13February 2022

احتمال کناره گیری «هوشیار زیباری» از نامزدی ریاست جمهوری عراق وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سومریه‌نیوز، «ویان دخیل» سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق در سخنانی، اظهار داشت: «هوشیار زیباری» نامزد این حزب امروز (یکشنبه) یک کنفرانس مطبوعاتی را در مقر «مسعود بارزانی» برگزار می‌کند.

برخی اخبار حاکی از آن است که هوشیار زیباری در جریان کنفرانس مذکور رسماً کناره‌گیری خود از نامزدی برای تصدی پست ریاست جمهوری را اعلام می‌کند. پیش از این، دادگاه عالی فدرال عراق فرایند نامزدی زیباری برای تصدی پست ریاست جمهوری را تعلیق کرده بود.

چندی پیش روزنامه «العرب» اعلام کرد که شانس «برهم صالح» برای تصاحب مجدد پست ریاست جمهوری از دیگران بیشتر است؛ به‌ویژه اینکه اخیراً نامزدی «هوشیار زیباری» برای تصدی این پست متوقف شده است.

روزنامه مذکور تأکید کرد: نامزد حزب دموکرات عراق اخیراً توسط دادگاه فدرال به مشکل برخورده است و امکان دارد اساساً صلاحیت وی برای مشارکت در فرایند انتخاب رئیس جمهور تأیید نشود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها