مادر شهید حمیدرضا خبازان در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

جوانان با تداوم راه شهدا به سعادت و کمال می‌رسند

جوانان نسل امروز بدانند که انقلاب اسلامی به آسانی دست آن‌ها نرسیده است و شهیدان و جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب شد و این انقلاب به پیروزی رسید. نسل امروز و نسل های آینده قدر انقلاب را بدانند.
کد خبر: ۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰ - 27October 2013

جوانان با تداوم راه شهدا به سعادت و کمال می‌رسند

مادر شهید خبازان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: شهید خبازان از دوران کودکی اعتقادات مذهبی و دینی قوی داشت و نسبت به مسائل اعتقادی پایبند بود.

وی تصریح کرد: از دوران چهار سالگی روزه گرفتن را آغاز کرد و معتقد بود ارتباط با خدا نیاز به رسیدن سن تکلیف ندارد. انسان در هر دوره و سنی باید با خدای خوییش وصل شود.

مادرشهید خبازان تاکید کرد: بدون اینکه من و پدرش او را تشویق به روزه گرفتن کنیم خودش روزه گرفتن و نماز خواندن را آغاز کرد و حتی حاضر نشد آن را بفروشد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار و منش شهدا الگو و سرمشقی برای جوانان و نوجوانان است تا با پیمودن راه شهیدان بتوانند به سعادت دنیوی و آخروی و همچنین کمال برسند.

به عقیده این مادر شهید، دفاع مقدس دارای ارزش های والایی است که در برگ زرین تاریخ کشور ثبت شده و افتخار آفرینی قهرمان هشت سال دفاع مقدس با ثبت و ماندگاری به نسل های آینده منتقل خواهد شد.

مادر شهید حمید رضا خبازان می گوید: شهید در دوران قبل از انقلاب فعالیت های گسترده ای در زمینه توزیع اعلامیه ها و سخنرانی های امام خمینی (ره) داشت و هرگز خانواده او متوجه این امر نبودند و بعد از به ثمر نشستن درخت انقلاب آن ها به فعالیت های انقلابی فرزند خود پی بردند.

وی افزود: حمیدرضا از ابتدا نسبت به رهبری و نظام عشق و علاقه داشت و تاکید شهید این بود که هرگز امام و رهبر را تنها نگذارید و در راه دفاع از آرمان های انقلاب نباید از هیچ اقدامی دریغ کرد. شهیدان دست از زندگی شستند و دنیا را رها کردند اما اجازه ندادند هرگز امام تنها بماند و عشق به ولایت و رهبری از مهم ترین خواسته هایش بود.

مادر شهید خبازان می گوید: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با جانفشانی اجازه ندادند هرگز ذره  ای از خاک میهن به دست دشمنان بیفتد. جوانان نسل امروز بدانند که انقلاب اسلامی به آسانی دست آنها نرسیده است و شهیدان و جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب شد و این انقلاب به پیروزی رسید. نسل امروز و نسل های آینده قدر انقلاب را بدانند.

مادر شهید با حالت حزن انگیز و در حالی که به عکس فرزند خود نگاه می کرد، گفت: مسئولان کشور باید در راستای خدمات رسانی به مردم با تمام وجود بکوشند و برای پیشرفت انقلاب و خدمت به مردم کوتاهی نکنند اگر کوتاهی دراین زمینه صورت گیرد در حقیقت خیانت به انقلاب و شهدا شده است. همه مردم در جامعه در هر سمت و کسوتی باید در راه دفاع از ارزش های انقلاب گام بردارند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی در بیان خاطره ای از فرزند خود گفت: جواب قبولی دانشگاه حمید آمد و من بسیار شادی کردم اما حمید توجهی نکرد. جالب این است که رشته پزشکی قبول شده بود. به او گفتم کی می خواهی برای انجام ثبت نام به دانشگاه بروی؟ او پاسخ داد هیچ وقت. برایم عجیب بود چون حمید عاشق درس و دانشگاه و قبول شدن بود.

فرزندم جواب داد: مادر اسلام و انقلاب در خطر است و دشمن ستمگر به یکباره کشور را مورد یورش قرار داده و الان زمان تامل و اندیشیدن نیست باید به جبهه بروم و از میهنم در برابر دشمنان متجاوز دفاع کنم. حمید از طریق بسیج مسجد میثم کار ثبت نام خود را  انجام داد و با چنان اشتیاقی برای رفتن به جبهه ها اقدام کرد که هیچ کس جلودارش نبود.

در یکی از عملیاتها چشم حمیدرضا آسیب دید و مجروح شد اما حاضر نشد به عقب برگردد و به گفته دوستان همرزمش او مصمم و قاطع به مبارزه خود ادامه داد و استراحت را در آن شرایط برای خود حرام می دانست.

حمید معتقد بود که  ناموس و خاک اهمیتی بالاتر از جان دارد و همه زنان و دختران وطن را خواهر و مادر خود می دانست و می گفت چون دشمن ناجوانمردانه و به ناحق وارد خاک و کشورمان شده باید او را نابود کرد.

مادر شهید می گوید: هر زمان که قراربود عملیاتی باشد و یا کاری صورت گیرد حمیدرضا به گفته دوستان و همرزمانش پیشقدم می شد و با شوق و شور کارهایی که به او محول می شد را انجام می داد.

مادر شهید خبازان افزود: شهدا از جان خود گذشتند و حتی درس، همسر، فرزند، مادیات و دنیا را رها کردند تا انقلاب پایدار و جاوید بماند و امروز هم مردم، جوانان و مسئولان کشور در برابر خون شهیدان مسئولیت دارند و ادامه دهنده راه آن ها باشند.

امروزهمه دنیا بدانند که توطئه دشمنان انقلاب و نظام هیچ تاثیری بر ملت ایران نخواهد داشت و ملت ایران عاشق رهبری، نظام و انقلاب هستند و در راه حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب ایستادهاند و عشق رهبری در وجود آنها ریشه دارد.

مادر شهید اظهار کرد: جوانان امروز باید برای حفظ انقلاب و نظام راه شهدا را ادامه دهند و نگذارند خون شهدا پایمال شود. شهیدان آبروی کشور و افتخار ملت در سراسر کشور و همیشه تاریخ هستند.

او معتقد است: پیشرفت امروز ایران در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی و .... و کسب مدال های افتخارآفرین مرهون خون شهداست. اگر امروز مسئولان در مجامع بین المللی قاطعانه سخن می گوید ثمره جانفشانی جانبازان و خون شهداست.

شهید خبازان مدتی هم پشت تانک می نشست و با انرژی و تمام قدرت به سمت دشمن حمله می کرد. می گفت باید دشمن نابکار را از پا درآورد.

سرانجام حمید رضا درعملیات بستان درسال 1360 سن 18 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد. مدت حضور شهید یکسال بود و بعد از این مدت شهید شد.شهید حمیدرضا خبازان متولد سال 1342 بود.

نظر شما
پربیننده ها