هشدار کارشناسان درباره خطر سویه‌های جدید کرونا

در حالی که موج شیوع سویه امیکرون در شمار زیادی از کشور‌ها در حال فروکش کردن است، نگرانی بهداشتی درباره این بیماری تشدید شده است.
کد خبر: ۵۰۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ - 20February 2022

هشدار کارشناسان درباره خطر  سویه‌های جدید کرونا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در حالی که کشور‌های مختلف در روز‌های پایانی اوج شیوع سویه «امیکرون» بیماری کرونا هستند، کارشناسان و دانشمندان درباره غفلت از دیگر سویه‌های این بیماری و خوش بینی در مورد نزدیک شدن پایان همه گیری هشدار می‌دهند.

به گزارش «سی ان ان و مینت»، زیر مجموعه‌های سویه «امیکرون» به ویژه سویه BA.۲ می‌تواند به اندازه سویه «دلتا» کشنده باشند.

این زیر سویه که به شکل پیوسته و سریع‌تر از خود سویه «امیکرون» در حال گسترش است، بیشتر در آفریقای جنوبی، دانمارک و انگلیس گسترش یافته است.

زیر سویه BA.۲ حدود ۳۰ درصد مسری‌تر از سویه «امیکرون» است و تاکنون در ۷۴ کشور شناسایی شده است.

بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهند سویه BA.۲ به عنوان زیر سویه «امیکرون» می‌تواند در مقایسه سویه‌هایی مانند دلتا بیماری شدیدتری را ایجاد کند.

دلیل این امر نیز توانایی فرارش از سیستم ایمنی، سرعت بسیار بالای انتقال و توالی ژنومی خاص آن است.

دانشمندان همچنین می‌گویند که BA.۲ که خود دارای دو زیر شاخه است، امکان مقاومت در برابر برخی از درمان‌ها مانند داروی «سوتروویماب» و آنتی بادی «مونوکلونال» را در حال حاضر علیه «امیکرون» استفاده می‌شوند، دارند.

برای مقابله با BA.۲ که توانایی فرار از مصونیت ناشی از واکسن را دارد، باید حتما دوز تقویت کننده را دریافت کرد؛ زیرا این دوز می‌تواند احتمال ابتلا به BA.۲ را تا ۷۴ درصد کاهش دهد.

ضمن اینکه ابتلا به سویه «امیکرون» می‌تواند مصونیت طبیعی در برابر BA.۲ ایجاد کند.

دانشمندان تاکید دارند که هنوز زمان عدم استفاده از ماسک نرسیده و افراد باید همچنان اقدام‌ها و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار