یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

«دوری از سیاست‌زدگی» میراث دفاع مقدس برای تقویت منافع کشور

همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، لازم است تا با الگوگیری از همان عاملی که موجب ایستادگی مقتدرانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس برابر دشمن شد؛ یعنی «وحدت» و «دوری از سیاست‌زدگی»، در راستای تقویت منافع کشور گام بردارند.
کد خبر: ۵۰۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶ - 22February 2022

«دوری از سیاست‌زدگی» میراث دفاع مقدس برای تقویت منافع کشورگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سید محمدجواد میرخانی؛ هشت سال دفاع مقدس، مظهر ایستادگی و ایثار همه اقشار جامعه در برابر دشمن بعثی بود. در این راستا، ارتشی‌های جان‌برکف، پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان سلحشور از همه جناح‌ها و گروه‌های جامعه، فارغ از هرگونه مرزبندی سیاسی، قومیتی و اعتقادی، به مصاف دشمن بعثی رفتند که این «وحدت» موجب شد تا پس از هشت سال، با پایان یافتن جنگ تحمیلی، حتی یک وجب از خاک کشورمان هم در اشغال دشمن متجاوز باقی نماند.

امام خمینی (ره) به‌عنوان عامل این «وحدت»، توانستند آغاز جنگ و سپس تداوم آن را با «اراده»، «تدبیر» و «عقلانیت» خود پیش برده و با «شخصیت»، «نفوذ معنوی» و «صداقت و معصومیت بیان» خود، حرکت عظیم مردمی را با مدل‌سازی جدید و شگفت‌آور، در راستای ایستادگی در برابر دشمن به‌وجود آورند که این حرکت عظیم مردمی، با «وحدت» همه اقشار و گروه‌ها، هم در خطوط مقدم جبهه‌ها و هم در پشت جبهه‌ها، ایجاد شد.

وحدت ملت ایران در دوران دفاع مقدس آن‌قدر مثال‌زدنی شد که این‌روزها هم به‌عنوان یک الگو برای اداره مشکلات کشور شناخته می‌شود؛ این درحالی است که این الگو تا زمانی می‌تواند به‌عنوان یکی از عوامل اصلی حل مشکلات کشور شناخته شود که توسط عوامل تفرقه‌انگیز، دچار «تحریف» نشده و همچنان ماهیت خود را حفظ کند.

بی‌شک یکی از عوامل مؤثر وحدت ملت ایران در دوران دفاع مقدس، دوری از سیاست‌زدگی بود؛ یعنی، اگرچه همه مردم با هر تفکر خاص سیاسی در جبهه‌ها حضور داشتند؛ اما در صحنه جنگ و در برابر دشمن، دیگر کسی حرف از منافع جناح سیاسی خود نمی‌زد و امام امت (ره) نیز به‌عنوان عامل این «وحدت»، هیچ‌گاه دست تفقد خود را از سر هر رزمنده‌ای با هر گرایش سیاسی، بر نداشته و همواره از ظرفیت همه تفکرات، در راستای اداره جنگ و امورات کشور، بهره می‌بردند.

این «وحدت» و «دوری از سیاست‌زدگی»، امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین آموزه از دوران هشت سال دفاع مقدس برای ما به یادگار مانده است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم در روزگاری که دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران سیاست «تهاجم ترکیبی» را در پیش گرفته است، گام دوم انقلاب اسلامی را با موفقیت، اقتدار و سربلندی در پیش بگیریم، همه افراد جامعه خصوصاً مسئولان نباید منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در همه عرصه‌ها نظیر سیاست‌های داخلی و خارجی، مقابله با فساد، معضلات اجتماعی و فرهنگی و... قربانی منافع جناح سیاسی خود کنند.

حمایت از دولت‌ها یکی از عوامل «وحدت» در کشور به‌شمار می‌رود که موجب تقویت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود؛ البته که نقد منصفانه و سازنده نیز عاملی برای جلوگیری از انحراف دولت‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است؛ اما همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی موظفند تا با احترام به نظر شورای نگهبان قانون اساسی درباره تأیید یا رد صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و حمایت از دولتی که با رأی مردم بر سر کار آمده است، در راستای تقویت «وحدت» در کشور تلاش کنند.

در این راستا، امروز درحالی که دولت سیزدهم به‌عنوان منتخب مردم، کمتر از یک‌سال است که با شعار «دولت مردم» سکان هدایت قوه مجریه را در دست گرفته و هنوز زود است تا بتوان درباره دست‌یابی به شعارها و اهداف آن قضاوت کرد، شاهدیم که برخی از جناح‌های سیاسی در جهت دستیابی به منافع خود، دست به تخریب زودهنگام دولت زده‌اند؛ بنابراین لازم است تا همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، با الگوگیری از همان عاملی که موجب ایستادگی مقتدرانه ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس برابر دشمن تا دندان مسلح بعثی شد؛ یعنی همان «وحدت» و «دوری از سیاست‌زدگی»، در راستای تقویت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند تا بتوانیم دفاع مقدسی دیگر را در برابر جنگ‌های نوین دشمن در عصر حاضر رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار