معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تأکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر به اقدامات اطلاعاتی در عرصه «تهاجم ترکیبی»

سردار سنایی‌راد درباره تهاجم ترکیبی در بعد امنیتی گفت: وزن کار اطلاعاتی در این بعد باید بیش از سایر بخش‌ها باشد تا دشمنان را در موضع انفعال قرار دهیم.
کد خبر: ۵۰۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 23February 2022

وزن کار اطلاعاتی در بعد امنیتی تهاجم ترکیبی باید بیش از سایر ابعاد باشدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، سردار «رسول سنایی‌راد» معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگویی رادیویی درباره ابعاد و مؤلفه‌های تهاجم ترکیبی، اظهار داشت: تهاجم ترکیبی با توجه به فناوری جدید، ابهاد گسترده و پیچیده‌ای دارد.

وی افزود: البته سابقه تهاجم ترکیبی طولانی است و در گذشته نیز از جنگ روانی در کنار جنگ کلاسیک استفاده می‌شد و حتی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه نیز از جنگ هیبریدی یا همان جنگ ترکیبی استفاده کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا جنگ نامتقارن را نوعی جنگ ترکیبی دانست و گفت: با توجه به فاصله و تفاوت سخت‌افزاری که با دشمنان داشتیم، جنگ نامتقارن از مدت‌ها پیش در دستور کار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

سردار سنایی‌راد درباره تهاجم ترکیبی در بعد امنیتی هم بیان کرد: وزن کار اطلاعاتی در این بعد باید بیش از سایر بخش‌ها باشد تا دشمنان را در موضع انفعال قرار دهیم؛ نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همین اساس است که اخیراً نیز در جمع برخی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش به آن اشاره کردند.

وی با بیان اینکه موضوع تهاجم ترکیبی از مدت‌ها در دستور کار مجموعه‌های نظامی کشور قرار داشت، عنوان کرد: از زمانی که با پدیده‌های جدید مواجه بودیم، این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم؛ زیرا اساساً تجهیزات جدید نظامی نشان از تهاجم ترکیبی است. خوشبختانه مجموعه‌هایی در نیرو‌های مسلح به این عرصه ورود پیدا کردند و امروز دست مجموعه نیرو‌های مسلح در این زمینه خالی نیست.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا همچنین خاطرنشان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان فرمانده کل قوا بر توجه به تهاجم ترکیبی، شرایط جدیدی را برای مسئولین امر به‌ویژه در حوزه‌های امنیتی پدید آورده است تا اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سردار سنایی‌راد ابتکار، خلاقیت و نوآوری را از مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه‌های نظامی در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در بخش‌های جوان‌تر مانند سپاه از قبل شاهد خروجی ابتکارات مختلف بودیم به گونه‌ای که امروز سپاه یک سازمان سایبری در اختیار دارد. این سازمان از مدت‌ها قبل، از جوانان تحصیل‌کرده ممتاز و نخبگان دانشگاهی استفاده کرده تا هم با تهدید سایبری مقابله کنند و هم از توان آن در تهاجم سایبری همراه با عقلانیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار