مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مسابقات کشوری «شطرنج» و «دارت» ایثارگران در آستانه روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود

«حسینی» از برگزاری مسابقات مجازی «شطرنج» و «دارت» ویژه ایثارگران با همکاری فدراسیون‌های تخصصی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ - 01March 2022

مسابقات کشوری «شطرنج» و «دارت» ایثارگران در آستانه روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید مستجاد حسینی مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری مسابقات کشوری «شطرنج» و «دارت» ایثارگران در آستانه روز بزرگداشت شهدا مورخ در پنج‌شنبه ۱۲ اسفند خبر داد و اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر تا روز بزرگداشت شهدا، چندین مسابقه ورزشی طراحی شده بود که از جمله آن می‌توان به مسابقات والیبال و فوتسال جانبازان، وزنه‌برداری، گلبال و مسابقه تیراندازی برای آقایان و همچنین مسابقات «دارت» و «تیرانداری» و تنیس روی میز برای بانوان اشاره کرد. برای سالمندان نیز مسابقه‌ای طراحی کردیم که به دلیل پیک ششم کرونا برگزاری برخی از این مسابقات لغو شد.

حسینی با بیان اینکه برای گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز شهید، برگزاری دو مسابقه مجازی جایگزین مسابقات حضوری شده است، گفت: روز پنج‌شنبه، دوازدهم اسفندماه، مسابقه کشوری «شطرنج» و «دارت» را در فضای مجازی برگزار خواهیم کرد که مسابقه شطرنج به صورت کاملاً مجازی و «دارت» نیمه مجازی خواهد بود. مسابقه «شطرنج» در بستر نرم‌افزار با استاندارد‌های جهانی و با همکاری فدراسیون شطرنج برگزار می‌شود و سیستم قهرمان را تعیین می‌کند.
مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مسابقه «دارت» تک‌مرحله‌ای است به این صورت که افراد فیلم خود را می‌فرستند و فیلم‌های دریافتی در یک دوره زمانی داوری می‌شود. این مسابقه نیز استاندارد‌های خاص خود را دارد که شرکت‌کنندگان باید هنگام فیلم‌برداری آن را رعایت کنند.

به گفته حسینی برای شرکت در دومین دوره مجازی مسابقه شطرنج حدود ۵۳۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند. برای مسابقه «دارت» نیز که از گذشته تا امروز در کنار رویداد‌های ورزشی بنیاد برگزار شده است، قریب به هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی هدف از برگزاری مسابقات ورزشی در فضای مجازی را بهبود کیفیت زندگی و تقویت پیوند‌های اجتماعی ایثارگران دانست و بیان کرد: ورزش پدیده‌ای است که در حفظ سلامتی، بهبود کیفیت زندگی و افزایش نرخ امید به زندگی تأثیر دارد. در دوران کرونا حیطه ورزش و گردشگری بیشترین آسیب را دید. بی‌تحرکی پیامد‌های جسمی و روانی به همراه دارد و در دوران کرونا به دلیل کم تحرکی، نرخ خشونت، مراجعه به پلیس و روانشناسان افزایش پیدا کرد.

حسینی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی در فضای مجازی فرصتی را فراهم می‌کند تا افراد هیجان مثبت را تجربه کنند و سلامت خانوادگی خود را افزایش دهند. علاوه بر آن شرکت کردن در یک رقابت آن‌ها را با دیگران پیوند می‌دهد. اگرچه برای پیروز شدن تلاش می‌کنند، اما پیوند‌های اجتماعی در ابعاد کلان را گسترش می‌دهد و تقویت می‌کند.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین درباره روند برگزاری اردو‌های «راهیان نور» توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سفر‌های «راهیان نور» در گذشته در بنیاد با عنوان «یاد عزیزان» انجام می‌شد. پس از شکل‌گیری ستاد «راهیان نور»، بنیاد هم به همکاری با این ستاد ادامه داد. در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، از اقامتگاه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده نشده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

وی بیان کرد: استان‌های کرمانشاه و خوزستان مقصد راهیان نور است و اگر میسر شود استان‌هایی همچون کردستان، آذربایجان غربی و بوشهر را به این سفر‌ها اضافه خواهیم کرد. اگر موسسه ایثار بتواند فضا‌های اقامتی را در کرمانشاه آماده کند، پس از تعطیلات نوروز سفر راهیان نور به این استان خواهیم داشت که این سفر‌ها به صورت کاروانی نخواهد بود. در سفر‌های راهیان نور از ایثارگران شاغل در سازمان‌های دیگر به صورت غیرمستقیم حمایت می‌کنیم و به تازگی از اعزام حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شاهد برای این سفر حمایت کردیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار