هیچ طرحی درباره توئیتر و یوتیوب در دستور کار مجلس نیست

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ممنوعیت استفاده از توئیتر و یوتیوب را تکذیب کرده و گفت: این موضوع در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار ندارد.
کد خبر: ۵۰۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ - 02March 2022

هیچ طرحی درباره توئیتر و یوتیوب در دستور کار مجلس نیستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شایعاتی مبنی بر مصوبه مجلس برای ممنوعیت تولید محتوا در توئیتر و یوتیوب را صراحتا تکذیب کرد و اظهار داشت: این موضوع در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار ندارد.

به گفته موسوی تعدادی از نمایندگان مجلس ممکن است طبق قانون، طرح‌های مختلفی را تدوین و به کمیسیون‌های تخصصی پیشنهاد دهند، اما این مسئله به هیچ عنوان به معنی بررسی یا تصویب همه طرح‌ها در صحن مجلس نیست. طرحی را تعدادی از نمایندگان آن را تدوین کرده اند که برای بررسی به کمیسیون حقوقی ارجاع شده و در این کمیسیون نیز هنوز بررسی نشده است.

اخیرا طرحی با عنوان الحاق یک ماده به قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره در مجلس اعلام وصول شده است که در صورت تصویب، تولید محتوا در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و توییتر هم می‌تواند جرم تلقی شود.

براساس این طرح، هرگونه همکاری و تهیه محتوا برای پلتفرم‌های غیر مجاز، مجرمانه است.

در ماده الحاقی این طرح آمده است:

تبلیغ هرگونه کالا، خدمات و آثار هنری ایرانی از طریق شبکه ها، رسانه ها، بستر‌ها و پلتفرم‌های غیرمجاز (اعم از ماهوار‌های یا بر بستر پهن‌باند) که فهرست آن توسط کارگروه تخصصی ماهواره متشکل از نمایندگان سازمان صداوسیما، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دادستانی کل کشور هر سه ماه یکبار اعلام می‌گردد، ممنوع است. متخلف از این حکم حسب مورد به یکی از مجازات‌های درجه ۵ تا ۷ مقرردر مواد (۱۹) و (۲۰) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ محکوم می‌شوند.

موسوی از رسانه‌ها خواست پیش از انتشار مطالب راجع به طرح‌هایی که مجلس بررسی می‌کند و درباره صحت و سقم اطلاعاتی که دریافت می‌کنند از هیات رییسه مجلس سوال کنند تا اطلاعات نادرست به افکار عمومی ارائه نشود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار