سرکوب نظام‌مند مسلمانان در فرانسه

سیاست‌های دولت فرانسه به سمت سرکوب مسلمانان پیش رفته و محدودیت‌های ضد اسلامی در این کشور روز به روز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 06March 2022

سرکوب نظام‌مند مسلمانان در فرانسه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک گزارش نشان می‌دهد که اقدامات دولت فرانسه علیه مسلمانان و سیاست‌های ضد اسلامی این کشور به آستانه «سرکوب»، بر اساس تعاریف بین المللی رسیده است.

این گزارش توسط موسسه «CAGE»، یک سازمان غیر دولتی فرانسوی، تهیه شده و شدیدترین سرکوب مسلمانان در فرانسه تحت اختیارات گسترده «پیشگیری سیستماتیک» را نشان می‌دهد.

گزارش اخیر توسط «رایان فرِشی»، محقق فرانسوی، با عنوان «ما شروع به گسترش ترور می‌کنیم»، آزار و اذیت مسلمانان فرانسوی توسط دولت «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، از جمله تحریم و اجبار، انحلال تشکل‌های اسلامی و همچنین نظارت بیش از حد و جرم انگاری اسلام در عرصه‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی را تشریح می‌کند.

به گفته وی، «این گزارش مستنداتی ارائه می‌دهد که چگونه دولت فرانسه به سرعت پایه‌های خودمختاری جامعه مسلمانان را از طریق یک آزار و اذیت حساب شده و نظام‌مند برچیده است و وحشت را در بین کل جامعه مذهبی گسترش داده است.»

بر اساس این گزارش، دولت فرانسه تحت ریاست جمهوری مکرون، به نام مباررزه با «تجزیه طلبی اسلامی» و حفظ «سکولاریسم فرانسوی»، حمله جند جانبه را به جامعه مسلمانان در این کشور آغاز کرده است.

این گزارش به تشریح قدرت‌های اجرایی گسترده‌ای می‌پردازد که آزار و اذیت و شکنجه را امکان پذیر کرده‎اند و بر اساس آن‌ها تقریبا به طور خاص، موسسات اسلامی در فرانسه به طور نظام‌مند هدف نظارت، تحقیق و بررسی شدید قرار گرفته و به بهانه تخلفات جزئی تحریم می‌شوند.

صد‌ها موسسه اسلامی از جمله مساجد و مدارس اسلامی بسته شده و میلیون‌ها یورو از اموال آن‌ها مسدود و مصادره شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط دولت فرانسه، حدود ۲۵ هزار تحقیق درباره نهاد‌های اسلامی در سال‌های اخیر صورت گرفته و ۷۱۸ سازمان منحل و یا بسته شده است.

علاوه بر این ۴۶ میلیون یورو دارایی نیز مصادره شده است.

گزارش موسسه «CAGE»، می‎گوید الگوی رفتاری دولت فرانسه برای آزار و اذیت مسلمانان نظام‌مند شده است که این امر منجر به سلب عمدی و شدید آزادی مذهب، عقیده، اجتماع و حق مالکیت مسلمانان می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار