کاروان اعتراضی در آستانه ورود به «واشنگتن»

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که کاروان اعتراضی به محدودیت‌های کرونایی در این کشور به واشنگتن نزدیک شده‎اند.
کد خبر: ۵۱۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ - 06March 2022

کاروان اعتراضی در آستانه ورود به واشنگتن

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بیش از هزار کامیون، وسیله نقلیه تفریحی و خودرو در اطراف واشنگتن به عنوان بخشی از اعتراض به محدودیت‌های کووید-۱۹ که در روز‌های آینده پایتخت آمریکا را تهدید می‌کند، تجمع کرده‌اند.

به گزارش «گاردین»، «کاروان مردمی» آمریکا که از کالیفرنیا سرچشمه گرفته و شرکت کنندگانی را از سراسر این کشور به خود جذب کرده، خواستار پایان دادن به همه محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه گیر کروناست.

این کاروان از تظاهرات ماه گذشته کامیون‌داران که اتاوا، پایتخت کانادا را فلج کرده بود، الهام گرفته است.

این کاروان همچنین خواستار لغو دستورات ماسک و سایر اقدامات علیه کووید-۱۹ است، ویروسی که تاکنون به مرگ بیش از ۹۵۰ هزار نفر در آمریکا منجر شده است.

به گفته شاهدان، بیش از ۱۰۰ کامیون به همراه وسایل نقلیه دیگر در یک منطقه در ۸۰ مایلی (۱۲۹ کیلومتر) از مرکز شهر واشنگتن، تجمع کرده‎اند.

گفته می‌شود تعداد دیگری وسایل نقلیه به تازگی به این تجمع اضافه شده‎اند.

افشای برنامه ترامپ در ششم ژانویه

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا مدت‌ها قبل از اینکه در گردهمایی اعتراضی در ششم ژانویه روی صحنه برود آگاه بود که برای اعتراض به تاییدیه کنگره درباره پیروزی «جو بایدن» در انتخابات به ساختمان کنگره راهپیمایی نخواهد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا سخنرانی طولانی نزدیک به ۷۵ دقیقه‌ای خود را با گفتن اینکه همراه با جمعیت به ساختمان کنگره خواهد رفت، آغاز کرد و سپس این وعده را تکرار کرد و گفت که با آن‌ها در خیابان پنسیلوانیا به سمت کپیتال هیل راهپیمایی خواهد کرد.

اما برنامه خصوصی ترامپ که توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق در مورد حمله کنگره منتشر شده، نشان می‌دهد که ترامپ باید می‌دانسته که هیچ برنامه‌ای برای پیوستن او به چنین راهپیمایی وجود نداشته و او باید به کاخ سفید باز می‌گشت.

برنامه خصوصی ترامپ که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که او عمداً به حامیانش دروغ گفته است و این شبهه را ایجاد کرده که او قولی داده بود که قصد نداشته آن را انجام دهد.

این افشاگری می‌تواند موضع اظهارات اعضای کمیته منتخب را در این پرونده تقویت کند.

تیراندازی در مدرسه‌ای در کانزاس

پلیس ایالت کانزاس اعلام کرد که دو کارمند یک مدرسه در تیراندازی در دبیرستانی در منطقه «اولاته شرقی» زخمی شدند.

به گفته مقام‎های محلی، در این تیراندازی به دانش‌آموزان آسیبی نرسید و مظنون این تیراندازی اکنون در بازداشت است.

دفتر دادستانی این منطقه اعلام کرد که «جیلون دیسین المور» ۱۸ ساله، به تلاش برای قتل متهم شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار