با حضور وزیر دفاع انجام شد؛

غرس نهال در جوار مزار شهدای گمنام ستاد وزارت دفاع

به مناسبت روز درختکاری، آیین غرس نهال با حضور امیر سرتیپ «آشتیانی» در جوار مزار شهدای گمنام ستاد وزارت دفاع برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 06March 2022

غرس نهال در جوار مزار شهدای گمنام ستاد وزارت دفاعبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری آیین غرس نهال در جوار مزار شهدای گمنام ستاد وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و معاون منابع انسانی این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر دفاع در حاشیه این مراسم گفت: در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت و به مناسبت روز درختکاری و اشاعه فرهنگ غرس نهال در طبیعت، در این روز، نهال‌های جوان کاشته می‌شوند تا به درختانی نیرومند و سرسبز بدل شوند.

وی افزود: اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و نقش آن در حفظ و نگهداری طبیعت و زندگی انسان‌ها، سلامت و امنیت بسیار مهم است.

امیر آشتیانی گفت: آیین درختکاری، پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی مردمان ایران زمین است و غرس نهال در این روز پیروی از فرهنگ ارزشمند اسلامی و تبعیت از سیره نیکان و گذشتگان است که می‌تواند آینده‌ای پر از امید و نشاط را رقم بزند.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز ضمن غرس دو اصله نهال، در سخنانی با تبریک سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد: کاشتن درخت در دین مبین اسلام بسیار مورد تأکید است و این کار باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود و همه آحاد مردم باید کاشت درخت را در برنامه‌های خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که کاشت درخت و حفظ محیط زیست مورد تأکید بزرگان و دین اسلام است، تخریب محیط زیست هم مذموم است و باید دستگاه‌های نظارتی و مردم از این کار جلوگیری کنند. درخت در فرهنگ‌های مختلف نماد دوستی و صلح بوده و امیدواریم با زوال استکبار جهانی و خونخواران عالم، صلح پایدار در جهان برقرار شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها