جشن نیکوکاری در یزد آغاز شد

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و لزوم کمک به نیازمندان، جشن ویژه احسان و نیکوکاری در یزد آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ - 07March 2022

جشن احسان و نیکوکاری در دبیرستان دخترانه شاهد «نسیم سبحان» یزدبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد ایثارگر به مناسبت روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: کمک به یکدیگر در تنگدستی‌ها از خلقیات الهی است و خداوند هرکس را که به نیازمندان انفاق و به آن‌ها کمک کند را دوست دارد.

وی با اشاره به روایتی که به بخشش امام حسین (ع) اشاره دارد، افزود: بزرگان دین ما به نحوی بخشش و انفاق می‌کردند که فرد نیازمند شرمنده و خجالت زده نشود و این سیره باید ملاک عمل ما در کمک به بندگان خدا باشد.

ناصری، بخشش در حین تنگدستی را دارای آثاری ارزشمند دانست و گفت: هرکه در تنگدستی انفاق کند، خداوند چندین برابر مال انفاق شده را به او می‌رساند و این برای بندگان واقعی خدا ثابت شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: این سنت خدای متعال است که به افرادی که به نیازمندان کمک می‌کنند، هم در دنیا و هم در آخرت به آن‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: بخشش صفت خدای متعال است و بی منت کار کردن و رسیدگی به دیگران در خفا و حفظ آبروی افراد بسیار ارزشمند است و خداوند متعال این صفت را بسیار دوست دارد.

ناصری یادآور شد: امیدواریم همه ما بتوانیم به هر طریقی که می‌توانیم نسبت به یکدیگر عنایت داشته باشیم و در گرفتاری‌ها دستگیر یکدیگر باشید و اطمینان داشته باشید که خداوند متعال دستگیر خیران خواهد بود.

امام جمعه یزد، مردم ایران به ویژه استان یزد را مردمی خیر و نیکوکار دانست و گفت: این مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته اند و هر کجا نیازی به کمک آن‌ها بوده، به میدان آمده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار