یادواره شهید «مهدی باکری» در ارومیه برگزار شد

یادواره شهید «مهدی باکری» فرمانده لشکر 31 عاشورا در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ - 13March 2022

یادواره شهید «مهدی باکری» در ارومیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام «کاظم سلامتی» از اساتید حوزه و کارشناس دینی در استان آذربایجان غربی در مراسم یادواره شهید «مهدی باکری» که در مسجد جنرال ارومیه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهادت یک منصب ابدی از طرف خدا برای بعضی از انسان ها است که به حد بالایی از رشد و سلوک معنوی رسیده اند.

وی افزود: در باب فضیلت شهید روایات بسیاری در قرآن وجود دارد که در یکی از این روایات آمده؛ شهید وقتی به شهادت می رسد به وجه الله نظر می کند لذا آنهایی که مقام شهادت را درک کرده اند حاضر نیستند این پاداش را با برگشت دوباره به این عالم معامله کنند.

حجت الاسلام سلامتی با اشاره به مهمترین ویژگی های شخصیتی شهید مهدی باکری گفت: یکی از مهمترین آنها ولایت مداری بود بطوریکه همرزمان او اذعان داشتند که مهدی تمام زندگی خود را برمبنای فرمایشات حضرت امام (ره) تطبیق داده بود.

این کارشناس دینی ادامه داد: شهید باکری مقید به نماز اول وقت بود و ذره ای در دل حب دنیا و ریاست طلبی نداشت و تنها هدف اش جلب رضایت خداوند متعال بود.

وی تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی های بارز این شهید والامقام دانست و اظهار داشت: آنچه که او را به مقام قرب الهی رساند همین خصلت های اخلاقی برگرفته از آموزه های دینی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار