مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه عمومی در قبال جامعه ایثارگران است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز آحاد جامعه از برکات ایثار و حماسه شهیدان بهره می‌برند؛ بر همین اساس مکلف هستند در قبال این بهره‌مندی، نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به‌عنوان یک مطالبه فراگیر سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۵۱۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ - 14March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان سبزوار به ریاست «حسین ابراهیمی» معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: هیچ کشوری در انزوا رشد نمی‌کند و با اتکا به دشمن به استقلال دست پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: دفاع مقدس امینت، آرامش، عزت و استقلال را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورد. به برکت این حماسه جاوید، گفتمان جهاد، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه در جامعه جریان پیداکرده است که باید این فرصت را مغتنم شمرد و آن را ارج نهاد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت فرازمانی، فرامکانی و همگانی است و در بستر زمان جاری است و کسی نمی‌تواند نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشد.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: عرصه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت عرصه‌ای است که انسان تا جان خود را در این مسیر ندهد قانع نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: امروز آحاد جامعه از برکات ایثار و حماسه شهیدان بهره می‌برند؛ بر همین اساس مکلف هستند در قبال این بهره‌مندی، نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به‌عنوان یک مطالبه فراگیر سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه عمومی در قبال جامعه ایثارگران است

وی بابیان اینکه پیشکسوتان جهاد و مقاومت مانده‌اند تا به تکلیف عمل کنند تصریح کرد: هدف از تشکیل دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها پیگیری، نظارت و مطالبه نشر ارزش‌های این حماسه جاوید در جغرافیای شهرستان‌هاست و حوزه اجرایی بر عهده دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌هاست.

این مسئول ابراز داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس که به‌صورت مردم‌نهاد در همه شهرستان‌ها فعالیت دارند و منشأ برکات فراوانی شده‌اند اراده پیگیری دارند. وجود این دفاتر باعث می‌شود که تمرکز بر نشر ارزش‌های صورت بگیرد و این مهم مورد غفلت واقع نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در کنار وظایف کاری، مجموعه‌ای از وظایف عمومی نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت است که ضامن موفقیت‌های آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود، همان‌طور که منطق پیروزی‌ها گذشته جمهوری اسلامی بوده است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز از ظرفیت‌هایی که جامعه ایثارگری فراهم کرده‌اند بهره‌مند هستیم و اگر ایران اسلامی در بین شعله‌های فتنه دشمنان در منطقه، در امنیت به سر می‌برد به برکت مجاهدت و ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش یادمان‌های شهدا را بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت دانست و گفت: در شهرستان سبزوار در نقاطی که شهدای گمنام تدفین شده یادمان شهدا به بهره‌برداری رسیده است که باید نگهداری یادمان و رونق‌بخشی آن‌ها در اولویت قرار گیرد. تشکیل هیئت‌امنای یادمان‌های شهدای گمنام باید در دستور کار قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی بر اساس مناسبت‌های ملی و انقلابی و اجرای برنامه‌های اثرگذار فرهنگی این یادمان‌ها همچون امامزادگان موردتوجه قرار بگیرند.

وی افزود: هم‌زمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بنا به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در سراسر کشور تشکیل شد که وظیفه این ستاد استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت پاسداشت و گرامیداشت ۴۰ مناسبت فهرست شده دفاع مقدس در طول سال است.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه عمومی در قبال جامعه ایثارگران است

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در استان خراسان رضوی شورای هماهنگی حفظ آثار با ستاد گرامیداشت مناسبت‌ها ادغام شده است و جلسات آن به‌صورت ماهیانه برگزار می‌شود امیدواریم این الگو نیز در شهرستان‌ها موردتوجه قرار گیرد و با برگزاری مستمر و منظم جلسات شورا در جهت پیشبرد این مأموریت تلاش شود.

این مسئول همراهی، همکاری، حمایت و پشتیبانی مسئولین شهرستان جهت تقویت بیش‌ازپیش مأموریت حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ضروری دانست.

دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس کانون جهاد تبیین

حسین ابراهیمی بیان داشت: به‌طور یقین بها و اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سبب می‌شود تا در وظایف ذاتی خود موفق عمل کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت جهاد تبیین تصریح کرد: دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کانونی تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: در حوزه جهاد تبیین و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش که در تربیت و سازندگی نسل جوان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند توجه داشت. باید با برنامه‌ریزی‌های لازم جهاد تبیین و نشر ارزش‌ها در مراکز علمی و بدنه اجتماعی شکل گیرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های «امین‌الله مظلوم» مسئول پیشین دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان سبزوار، «سید جواد مهرآبادی» را به‌عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی کرد.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه عمومی در قبال جامعه ایثارگران است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار