در دوحه؛

وزیر خارجه سعودی با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد

خبرگزاری رسمی سعودی از دیدار وزیر خارجه این کشور با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ - 27March 2022

وزیر خارجه سعودی با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی روز شنبه در حاشیه نشست دوحه با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، همکاری‌های دوجانبه بین عربستان و ایالات متحده آمریکا پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات بین المللی جاری در این خصوص مورد بحث قرار گرفت.

افزایش تلاش‌های مشترک برای مقابله با آنچه «نقض توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی از سوی ایران» نامیده شده، از دیگر محور‌های مورد بحث در دیدار بن فرحان و مالی اعلام شده است.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این ضمن ابراز رضایت از پیشرفت در مذاکرات وین گفته بود که بازگشت به توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن سخنرانی در کنفرانسی در دوحه قطر با اشاره به تازه‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین گفت: مذاکرات وین به خوبی پیش می‌رود و ما به بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) بسیار نزدیک هستیم.

اظهارات بورل درباره نزدیک بودن توافق در مذاکرات وین در حالی مطرح می‌شود که «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات وین از سفر خود به تهران خبر داده است. بر اساس تفاهم صورت گرفته، «انریکه مورا» قرار است امروز (یکشنبه) با «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که «مورا» بعد از سفر به تهران، به واشنگتن می‌رود تا برای نهایی‌کردن این گفت‌وگو‌ها تلاش کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها