مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

شهادت روحانیون جهادی روحیه خدمت به مردم را در جامعه تقویت کرد

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: دشمنان بدانند اگر چه شهیدان رمضان حرم رضوی در جامعه و در بین مردم حضور فیزیکی ندارند اما اقدام تروریستی عناصر تکفیری باعث بیداری و آگاهی مردم نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات خداپسندانه این شهیدان شد که تداوم راه شهدا را به‌همراه داشته است.
کد خبر: ۵۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ - 12April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، محفل ادبی «کبوتران سرخ حرم» یادبود شهیدان رمضان حرم مطهر رضوی حجج‌اسلام «محمد اصلانی» و «محمدصادق دارایی» همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از شاعران ایرانی و افغانستانی امروز در اداره‌کل کتابخانه‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم اظهار داشت: این برنامه با هدف عرض ادب به ساحت حضرت خدیجه (س)، بانوی ایثار و اسلام و شهیدان اقدام تروریستی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شده است. عرض ادب به ساحت شخصیت بی‌نظیر حضرت خدیجه (س) که به‌طور مرسوم مادر 11 امام و به روایت رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به‌واسطه رشد حضرت علی (ع) در دامان ایشان، مادر 12 امام بوده‌اند. در واقع هر کس به دین اسلام تشرف یابد این سعادت را مدیون حضرت خدیجه (س) است. توسعه و ترویج دین اسلام و پشتوانه محکم برای پیامبر (ص) از خصوصیت بارز ایشان به شمار می‌رفت.

وی تصریح کرد: نخستین ماه رمضان قرن به واسطه شهدای حرم مطهر امام رضا (ع) رنگ و بوی شهادت به خود گرفت. حمله تروریسی حرم امام مهربانی و دانایی به منظور جریحه‌دار کردن دنیای اسلام و مقابله با تفکر عقلانیت، خدمت به مردم و تفکر اسلام ناب انجام شد اما خداوند را شاکریم که حضور هموطنان و همراهی مسلمانان سایر کشورها در تقبیح این عمل بار دیگر مهر تأیید بر اتحاد مسلمانان و انزجار از اینگونه حملات تروریسی بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: هدف از برگزاری محفل ادبی «کبوتران سرخ حرم» نیز علاوه بر تبلیغ و ترویج مقام شامخ حضرت خدیجه (س)، تکریم شهدای حرم مطهر امام رضا (ع) حجج‌اسلام اصلانی و دارایی به عنوان مبلغان فرهنگی و مذهبی در مناطق کم‌برخودار شهرستان مشهد است. 

این مسئول تأکید کرد: دشمنان بدانند اگر چه شهیدان رمضان حرم رضوی در جامعه و در بین مردم حضور فیزیکی ندارند اما اقدام تروریستی عناصر تکفیری باعث بیداری و آگاهی مردم نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات خداپسندانه این شهیدان شد که تداوم راه شهدا را به‌همراه داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن آرزوی سلامتی برای جانباز حادثه حرم مطهر امام رضا (ع) حجت‌الاسلام پاکدامن گفت: امیدوارم بتوانیم با اجرای این قبیل برنامه‌ها گامی مؤثر و مفید در راستای معرفی شهیدان و اسلام ناب برداریم.

در ادامه حجج‌اسلام سیدابوالفضل و سیدحسن مبارز از شعرای افغانستانی، علی داوودی شاعر و عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نغمه مستشار نظامی دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی، مسعود طاهری دبیر محفل ادبی هگمتانه استان همدان به خوانش اشعار خود با محوریت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و شهیدان رمضان حرم مطهر رضوی پرداختند.

پایان‌بخش این مراسم مرثیه‌سرایی مداح اهل‌بیت علی جمعه‌پور بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار