مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رمز تداوم انقلاب اسلامی «جهاد» و «مقاومت» است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: انقلاب اسلامی اگر استمرار دارد و از میان همه توطئه‌ها سرافراز بیرون آمده در پرتو روحیه جهادی و انقلابی بوده است وگرنه سازش، ذلت را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۱۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ - 14April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه هماهنگی مسئولین و دبیران کمیته‌های تخصصی ده‌گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و سایر اعضا امروز در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: جایگاه دفاع و مقاومت و استمرار این منطق در فرهنگ و مکتب اسلامی و شیعی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی افزود: بر مبنای این جایگاه، در انقلاب اسلامی این حرکت کارآمدی و اثربخشی خود را ثابت کرده است و دوست و دشمن به این حقیقت اعتراف دارند که اگر ملتی به دنبال آن است تا در دنیای امروز روی پای خود بایستد و تحت ظلم قرار نگیرید باید جهاد، صبر، ایستادگی و مقاومت را پیشه همت خود کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: منطق سازش و منطق مقاومت پیش روی ماست. گروهی منطق سازش را دنبال می‌کنند و جریانی بر منطق مقاومت پافشاری دارند. در دوره امام خمینی (ره) و بعد از ایشان، در دوران رهبر معظم انقلاب اسلامی خط نورانی مقاومت جریان داشته و دارد.

این مسئول یادآور شد: انقلاب اسلامی اگر استمرار دارد و از میان همه توطئه‌ها سرافراز بیرون آمده در پرتو روحیه جهادی و انقلابی بوده است وگرنه سازش، ذلت را به همراه خواهد داشت.

یوسفعلی‌زاده گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی زیرمجموعه کوچکی برای پیگیری منطق مقاومت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی در ادامه به تشریح مأموریت‌های شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس پرداخت و گفت: در استان خراسان رضوی برگزاری جلسات این شورا در طول دوره‌های گذشته جریان داشته است که نگاه مدیریت عالی استان، نویدبخش روند بهتری برای توجه به این مسئولیت خطیر انقلابی است.

این مسئول بابیان اینکه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت باهدف ارتقا سطح مأموریت‌ها ادغام شده است، بیان داشت: کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی باید رونق‌بخش و مقوم مأموریت‌ها در نگاه جهادی و انقلابی باشند. انتظار می‌رود این شورا و کمیته‌های زیرمجموعه آن دستاوردهای قوی‌تر و غنی‌تر داشته باشند تا به درک مشترک، هم‌پوشانی، هم‌افزایی که منجر به ارتقا تلاش‌ها و تحول در رویکردهای می‌شود دست پیدا کرد و پرچم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برافراشته‌تر از گذشته شود.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ۳۰ عضو حقیقی و حقوقی تشکیل شده و ۱۰ کمیته که مأموریت‌های تخصصی حفظ آثار را دنبال می‌کنند برای این شورا پیش‌بینی شده است. تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به‌عنوان مسئولین این کمیته‌ها منصوب شدند تا موجب تقویت کار شوند.

وی تصریح کرد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در شهرستان‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان جهاد و مقاومت و جوانان آتش به اختیار فعالیت دارند که با تأکید مدیر عالی استان به فرمانداران باید شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها باقوت و قدرت برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: این انتظار وجود دارد که کمیته‌ها در بستر زمان جریان پیدا کنند و مسئولین کمیته‌ها توجه ویژه به آن داشته باشند، دبیران نیز نقش خود را به شایستگی ایفا کنند تا این کمیته‌ها دارای کارکرد باشند. در جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار اقدامات صورت گرفته باید ارائه شود و مصوبه شورا را اخذ کنند.

این مسئول ادامه داد: کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی، تدابیر و برنامه‌هایی که در حوزه مأموریتی آنها دارای اولویت است را عملیاتی کنند و اقداماتی هم که نیازمند نظر مدیر عالی استان و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی است در شورای هماهنگی حفظ آثار مطرح تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: نسبت به اجرای مأموریت کمیته‌های تخصصی و برگزاری جلسات مشترک شورای هماهنگی و ستاد مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان همت عالی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار