مادر شهید «صفرعلی رضایی» آسمانی شد

«رقیه زارعی» مادر شهید «صفرعلی رضایی» دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۱۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ - 14April 2022

مادر شهید سردار« صفر علی رضایی» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «رقیه زارعی» مادر شهید «صفرعلی رضایی» به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر این مادر شهید، عصر امروز (پنج‌شنبه) از غسالخانه بیرجند تشییع و در روستای «نوگیدر» بیرجند به خاک سپرده می‌شود.

«صفرعلی رضایی» سال ۱۳۳۸ در روستای نوگیدر در شهرستان بیرجند پا به عرصه گیتی نهاد. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به بیرجند رفت.

روز‌های پایانی تحصیلات دبیرستانی او با روز‌های پر التهاب نهضت انقلاب اسلامی همزمان شد. «صفرعلی» نیز مخالفت خود را با رژیم اعلام و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و در مدت حضور طولانی و پربار خود در جبهه‌ها، در عملیات‌های متعددی از جمله «والفجر مقدماتی»، «والفجر یک»، «والفجر ۹» و «کربلای پنج» شرکت کرد.

«صفرعلی رضایی» در عملیات والفجر ۹ از ناحیه دست چپ و پشت به شدت مجروح شد و این جراحات مدتی او را در بیمارستان بستری کرد؛ اما هنوز به طور کامل بهبود نیافته بود که دوباره روانه جبهه شد و سرانجام پس از هشت سال خدمت و دفاع، ششم مرداد سال ۱۳۶۷ در تپه‌های «حسن‌آباد» اسلام‌آباد غرب به دست منافقین و مزدوران ضد وطن هدف رگبار مسلسل قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید والامقام را در گلزار شهدای بیرجند به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار