فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

مجاهدت در «جهاد تبیین» مانع تهاجم ترکیبی دشمن می‌شود

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: در جهاد تبیین باید ضمن بیان رشادت‌های ارتش تفکر دشمنان برای نسل امروز بازگو شود، اگر جهاد تبیین مد نظر قرار گیرد هیچگاه تهاجم ترکیبی دشمن اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۵۱۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ - 15April 2022

مجاهدت در «جهاد تبیین» مانع تهاجم ترکیبی دشمن می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد آجا در منطقه شمال شرق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد اظهار داشت: هر چند هیچ خطری مرزهای شرقی را تهدید نمی‌کند اما مطابق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرزهای جمهوری اسلامی در کنار مرزبانی و با پشتیبانی مردم مستقر هستیم و دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی را نیز رصد می‌کنیم.

وی افزود: بسیاری از متجاوزان مرزی دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌شوند و این گونه نیست که بگذاریم هر کسی به راحتی وارد مرزهای ما شود، اجاره نمی‌دهیم اتفاق تلخ دیگری همانند حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی رخ دهد. مرزهای شرقی کشور با تجهیزات، تسلیحات و سامانه‌های اپتیکی به‌طور کامل در کنترل است و حتی بر آن سوی مرز نیز رصد اطلاعاتی داریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: وحدت سپاه و ارتش مایه موفقیت نیروهای مسلح است که در دوران مقدس و در مقابله با داعش و جریان‌های تکفیری در منطقه پیروزی جبهه اسلام را به‌همراه داشته است.

فرمانده ارشد آجا در منطقه شمال شرق خاطرنشان کرد: نیروهای متعهد ارتش پیش از پیروزی انقلاب و در دوران انقلاب اسلامی مشارکت داشتند و پس از آن در تثبیت انقلاب نوپای اسلامی با عوامل تجزیه‌طلب در منطقه ترکمن صحرا و کردستان در کنار نیروهای مردمی رشادت آفریدند و نگذاشتند انقلاب اسلامی به دست نااهلان بیفتد.

امیر سرتیپ آذریان بیان داشت: برخی در آن دوران حساس خواستار انحلال ارتش بودند و بودجه و امکانات آن را کم کردند، اما امام خمینی (ره) با آن بینش آسمانی، با صدور پیام تاریخی خود در ۲۹ فروردین این روز را نام ارتش نامگذاری کردند.

فرمانده ارشد آجا در منطقه شمال شرق گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از انقلاب پیشرفته‌ترین ارتش منطقه بود اما در دوره بنی‌صدر از فعالیت موثر ارتش جلوگیری شد، با این حال نیروی هوایی ارتش در نخستین روزهای جنگ، پاسخ قاطعی به تجاوزات صدام داد و با تدابیر فرماندهان وقت از پیشروی ارتش بعث عراق در داخل کشور جلوگیری شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: در جهاد تبیین باید ضمن بیان رشادت‌های ارتش تفکر دشمنان برای نسل امروز بازگو شود، اگر جهاد تبیین مد نظر قرار گیرد هیچگاه تهاجم ترکیبی دشمن اتفاق نمی‌افتد.

فرمانده ارشد آجا در منطقه شمال شرق با اشاره به تشکیل سازمان‌های جهاد خودکفایی در ارتش گفت: امروز ارتش با بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان‌ جهاد خودکفایی در نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی در عرصه تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده است و هیچ وابستگی به کشورهای دیگر ندارد و حتی بازآماد هواپیماهای نظامی نیز توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی در داخل کشور انجام می‌شود.

امیر سرتیپ آذریان تصریح کرد: زمانی نسبت به فن‌آوری پهپاد آگاهی نداشتیم اما امروز ساخت پهپاد در نیروهای مسلح انجام می‌شود و ارتش نیز که جزو نیروهای مسلح است امروز موفق به تولید پهپاد با برد بلند شده و در این حوزه در ردیف پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار