فرمانده منطقه پنجم ندسا عنوان کرد؛

نقش پررنگ رزمندگان هرمزگانی در حراست از خلیج فارس

دریادار پاسدار «عظمایی» گفت: رزمندگان و شهدای هرمزگانی مظلوم هستند و آنها در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب، غرب، در لشکرهای مختلف و هر جایی حاضر بودند و تعداد بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۱۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ - 19April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، دریادار پاسدار «علی عظمایی» فرمانده منطقه پنجم ندسا در آیین بزرگداشت سالروز شهادت «اسحاق دارا» و «اسدالله رییسی» اظهار داشت: این استان در جبهه داخلی در مقابل منافقان کور دل شهدایی را در خیابان‌های بندرعباس در دهه ۶۰ تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این شهدا در برابر منافقان ایستادند و جان خود را تقدیم انقلاب کرده و امنیت را برقرار و منافقان را به درک واصل کردند. رزمندگان از تمام شهرهای هرمزگان در هشت سال دفاع مقدس به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در مقابل دشمنان ایستادند، آنان گردان ۴۲۲ را تشکیل دادند که باید به این‌ها افتخار کنیم.

دریادار پاسدار عظمایی افزود: رزمندگان و شهدای هرمزگانی مظلوم هستند و آنها در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب، غرب، در لشکرهای مختلف و در هر جایی حاضر بودند و تعداد بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.

فرمانده منطقه پنجم ندسا بیان داشت: رزمندگان این استان در جبهه دریا حضور فعال داشتند، شهید دارا و رییسی که از بازماندگان عملیات‌های مختلف جبهه جنوب بودند در این جبهه به شهادت رسیدند. این رزمندگان به منطقه خلیج فارس آمده و در مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستادند و این افتخار هرمزگان است. به جز هرمزگان و بوشهر در جای دیگری چنین چیزی را شاهد نیستیم و تنها این ۲ استان بودند که در سه جبهه رزمنده داشته و شهید داده‌اند.

وی تصریح کرد: شهید دارا فرزندانش را رها کرد و به منطقه خلیج فارس آمد. دشمنان انقلاب اسلامی پس از عملیات والفجر هشت مستقیم وارد کارزار خلیج فارس شدند و سکوهای نفتی، کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند و منافع اقتصادی ما را در منطقه از بین می‌بردند، بنابراین به رزمندگانی نیاز بود که در مقابل این‌ها بایستند.

عظمایی اضافه کرد: این رزمندگان در جزیره ابوموسی مستقر شدند. آمریکا و کشورهای فرامنطقه‌ای باورشان نمی‌شد نیرویی در منطقه خلیج فارس تشکیل شود و در مقابل ناوگان استکبار و کشورهای فرامنطقه‌ای همچون ناو ۳۲۰ متری با ۷۵ فروند هواپیما و پنج هزار پرسنل بایستد.

دریادار پاسدار عظمایی خاطرنشان کرد: اما رزمندگان هرمزگان ایستادند، علت این ایستادگی نیز قوی بودن ایمان‌شان بود، ناوگان آمریکایی در منطقه خلیج فارس کشتی بریجتون را اسکورت می‌کرد و برای این منظور پرچم کشتی کویتی را برداشته و پرچم آمریکا را بر روی کشتی بریجتون نصب کرده بود و با غلدری تمام وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شد.

همرزم شهید دارا و شهید رییسی گفت: رسانه‌ها بر روی کشتی مستقر بودند و حرکت آن را به صورت مستقیم پخش می‌کردند و اعلام می‌کردند ما وارد خلیج فارس می‌شویم و کسی جرأت ندارد اقدامی علیه کشتی انجام دهد، اما رزمندگان هرمزگان حاضر ‌و آماده بودند در جزیره لارک، در جزیره ابوموسی اقدام کنند که اجازه اینکار به آنان داده نشد و گفتند بگذارید از این منطقه خارج شود.

فرمانده منطقه پنجم ندسا یادآور شد: ناوگان آمریکا و کشتی بریجتون از منطقه عبور کردند و در منطقه میانی خلیج فارس، مین به کشتی بریجتون اصابت کرد و ضربه سختی از رزمندگان در عرصه دریا خوردند. آمریکایی‌ها سکوهای نفتی نصر، رشادت، سلمان در روز ۲۹ فروردین که اول ماه مبارک رمضان بود زدند، در آن هوای گرم و دریای مواج گروهی باید بلند می‌شد و از سکوهای نفتی دفاع در برابر این حمله‌ها و همچنین از مرزهای آبی دفاع می‌کرد.

وی ادامه داد: اعضای این گروه کسانی امثال شهید دارا و شهید رییسی با قایق‌های عاشورا  در مقابل ناوشکن، رزم ناو و بالگرد و هواپیما برای دفاع از سکوهای نفتی به راه افتادند. شهید دارا و شهید رییسی و چند نفر دیگر تنها با ۶ فرورند شناور سبک در مقابل عظمت آمریکایی که می‌گفتند می‌آییم و شما جرأت آمدن در مقابل ما را ندارید مقابله کردند.

فرمانده منطقه پنجم ندسا بیان داشت: شهید رییسی و شهید دارا افتخار آفریده و در ساعت ۱۱ صبح اولین بالگرد آمریکا را زدند، کسی این را باور نمی‌کرد. آن زمان موشک و دوش پرتاب و سامانه‌های پیشرفته امروزی در دسترس نبود، سلاح‌هایی نظیر دوشکا و ۱۰۷ با یک آرپی‌جی در اختیار رزمندگان قرار داشت و با همین تجهیزات در مقابل استکبار ایستادند و آمریکایی‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند.

دریادار پاسدار عظمایی اضافه کرد: رزمندگان اسلام که کشتی تجاری آمریکا را زدند ۲ فروند هواپیمای بمب افکن آمریکا آمدند و در ۲ مرحله قایق ها را بمباران کردند. در مرحله دوم یکی از راکت‌های لیزری بمب افکن A۶ به شناور شهید رییسی و شهید دارا اصابت کرد، شهید رییسی توسط موشک لیزری از هواپیمای A۶ بمب افکن آمریکایی‌ها مورد هدف قرار گرفت. اکنون نیز رزمندگان در برابر کشورهای فرامنطقه‌ای و آمریکا ایستاده‌اند.

فرمانده منطقه پنجم ندسا گفت: آمریکایی‌ها، جمهوری اسلامی، رزمندگان دفاع مقدس، پاسداران و ارتشیان غیور را شناخته‌اند و می‌دانند این‌ها تحت امر یک ولی‌ امر هستند و هر چه ولی‌امر فرمان بدهد رزمندگان اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید افتخار کنیم چنین رزمندگانی داریم، الان جوانان ما بهتر از جوانان آن موقع هستند. باید به خود ببالیم و افتخار کنیم در چنین جایی و در زیر سایه ولایت زندگی می‌کنیم و خدای خود را شاکر باشیم که این عزت و افتخار به برکت خون شهدا نصیب ما شده است. شاهدیم که چگونه کشورهای ذلیلانه در مقابل استکبار و صهیونیست سر فرود می‌آورند. باید به خانواده شهدا احترام بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار