یادداشت/ سرهنگ «حسن حبیبی»

حضور مستمر و مستحکم سپاه، تضمین‌کننده ثبات انقلاب اسلامی

با توجه به تغییر و دگرگونی در اوضاع جامعه پس از پیروزی نهضت امام خمینی (ره)، باید تدابیر لازم برای حفظ، تداوم، ثبات و نیز دستاورد‌های انقلاب اسلامی اتخاذ می‌شد که سپاه پاسداران پس از تأسیس، با حضور مستمر و مستحکم خود در تمامی صحنه‌ها، پاسداری از انقلاب اسلامی را تضمین کرد.
کد خبر: ۵۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ - 21April 2022

سپاه خود را مخاطب حوادث می‌داند

گروه استان‌های دفاع‌پرس - سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان؛ با توجه به ماهیت اسلامی و باور‌های مذهبی در انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران از نیرو‌های مخلص، متدین و انقلابی و از اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان پیرو امام شکل گرفت.

این نهاد جدید در حفظ و حراست از نهال نوپای انقلاب نقش مهمی را ایفا کرد، سپاه پاسداران رفته رفته در حوزه‌های خدمتی و در کنار نهاد‌های امنیتی به ویژه ارتش جمهوری اسلامی به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است.

باتوجه به تغییر و دگرگونی در اوضاع جامعه پس از پیروزی نهضت امام (ره)، باید تدابیر لازم برای حفظ، تداوم، ثبات و نیز دستاورد‌های انقلاب اتخاذ می‌شد و سپاه پاسداران پس از تاسیس در تمامی صحنه‌های انقلاب و با حضور مستمر و مستحکم خود ثبات و پاسداری انقلاب را تضمین کرد.

سپاه پاسداران منشأء خدمات و آثار پر برکتی برای انقلاب اسلامی شده است؛ در سال‌های نخستین انقلاب، ترورها، نا امنی‌ها و تهاجمات نظامی ضد انقلاب با حضور سپاه پاسداران خنثی شد.

سپاه پاسداران نقش موثری در شکست طرح‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه غرب آسیا و برخورد شجاعانه در برابر تروریسم و تکفیری‌های داعش در سوریه، عراق، یمن و … داشته است.

خدمات سپاه پاسداران پس از دوران سخت دفاع مقدس، در سازندگی وآبادانی کشور، و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و محرومیت زدایی بر کسی پوشیده نیست.

انقلاب اسلامی آرامش و امنیت را با عدالت و صلح را با آرامش و عزت می‌خواهد؛ دشمن فرصت نداده تا نظام رخسار خود را به طور کامل نشان دهد.

امروز سپاه بیش از آن که یک سازمان صرفاً نظامی باشد، نهادی است که در کنار حفاظت از تمامیت ارضی ایران و صیانت از جمهوری اسلامی و دستاورد‌های آن در ارتقای فرهنگ و تحقق جامعه اسلامی می‌کوشد.

تشکیل سپاه پاسداران یک شجره دفاعی در ابعاد مختلف بوده و سپاه مدافع ارزش‌ها و گفتمان حضرت امام (ره) و انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

فرهنگ نیرو‌های سپاهی این است که خودشان را برای هر تهدیدی آماده می‌کنند نه این که بعد از حمله دشمن وارد صحنه شوند؛ سپاه خود را مخاطب حوادث می‌داند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین، از همان روز‌های آغازین شکل گیری ویروس کرونا در کشور حضور پررنگ، سازنده و موثری برای حمایت و همدلی با مدافعان سلامت وکادردرمانی داشت.

سپاه در برابر فقر، حوادث، بلایا و هر چیزی که بخواهد به ملت ایران آسیب بزند، خودرا موظف میداند که در میدان مرکزی این حوادث و در خطوط مقدم و لحظه‌های ابتدایی حادثه حضور یابد و این را ملت عزیز ایران در سال‌های گذشته و در صحنه‌های مختلف شاهد بوده اند.

رسالت سپاه با گذر زمان تغییری نکرده است و سپاه پرچمدار و پیشگام در برابر همه تهدید‌ها و مشکلاتی است که عزت و هویت ملت ایران را به مخاطره می‌اندازد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهاد‌هایی است که نقطه امید و در قلب مظلومان و محرومان عالم جای دارد و همه محرومان وآزادیخواهان در جای جای دنیا یک علاقه، وابستگی و کشش درونی نسبت به این نهاد مقدس دارد و طبیعی است که مورد بغض آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

آمریکا و استکبار جهانی به طریقی در صدد این هستند که با حرف‌های مضحکانه، حرف‌های سخیف بی‌پایه و اساس و با هتاکی که در شان خودشان است، این نهاد مقدس را مورد خدشه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار