امام جمعه قصرشیرین:

جهان غرب در برابر موج اسلام‌گرایی به استیصال رسیده است

حجت‌الاسلام «صالحی» گفت: امروز با گسترش بیداری اسلامی، جهان غرب در برابر موج اسلام‌گرایی به استیصال رسیده و توان رویارویی با مسلمانان را ندارد.
کد خبر: ۵۱۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ - 22April 2022

امروز با گسترش بیداری اسلامی جهان غرب توان رویارویی با مسلمانان را نداردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به تحرکات اخیر صهیونیست‌ها علیه مسلمانان در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از دلایل این تحرکات را می‌توان انجام عملیات‌های مقاومتی گروه‌های فلسطینی علیه اسرائیلی‌ها دانست.

امام جمعه قصرشیرین گفت: امروز با گسترش بیداری اسلامی، جهان غرب در برابر موج اسلام‌گرایی به استیصال رسیده و توان رویارویی با مسلمانان را ندارد.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: صهیونیست‌ها روز جمعه ۲۶ فروردین با شروع عید پسح با حضور در مسجدالأقصی مشغول انجام اعمال مخصوص به این روز بودند که با ورود جوانان فلسطینی مواجه شدند و به عقب‌نشینی آن‌ها منجر شد و با ایجاد درگیری صد‌ها نفر از مردم فلسطین اسیر و زخمی شدند.

وی گفت: تصور صهیونیست‌ها این بود که نشست با مقامات کشور‌های عربی سبب عادی‌سازی روابط و به حاشیه رفتن مسأله فلسطین می‌شود؛ اما انجام عملیات‌های شهادت‌طلبانه نشان داد مسأله فلسطین همواره در کانون تحولات منطقه است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: کشور فلسطین برخلاف کشور‌های دیگر عربی که ساخته دست استعمار هستند، دارای هویت و اصالت است و دشمن سعی می‌کند که هویت مذهبی آن‌ها یعنی مسجدالاقصی و هویت سرزمینی آن‌ها را بگیرد و مردم فلسطین هرگز به این ذلت تن نخواهند داد.

حجت‌الاسلام صالحی اضافه کرد: اهانت غرب به ساحت مقدس قرآن کریم نشانه ضعف غربی‌ها در برابر اسلام است.

وی گفت: غربی‌ها با وجود ادعای آزادی بیان، بار‌ها به کتاب خدا توهین کردند و حتی اجازه راهپیمایی به مسلمانان ساکن آن کشور‌ها را نمی‌دهند و این نشانه استیصال و درماندگی آن‌ها در برابر موج اسلام‌گرایی است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین تصریح کرد: ملت ایران اسلامی از هر سطح و از هر دین و مذهبی این‌گونه اقدامات غرب و توهین به کتاب خدا را محکوم می‌کنند؛ زیرا این اهانت‌ها را توهین به تمام انبیای الهی و توهین به ۲ میلیارد مسلمان که پیرو قرآن هستند، می‌دانند.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: قرآن کریم زبانی فصیح و بلیغ دارد و در واقع زبان مشترک بین ادیان الهی است؛ زیرا که منطق قرآن براساس فطرت انسانی است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین به مساله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگرچه بیشتر سخت‌افزار‌های مجازی در اختیار کشور است؛ اما بخش مهم نرم‌افزار‌های آن و سیستم‌های عامل در اختیار دشمن است که باید مدیریت شود.

وی گفت: اذهان و افکار بسیاری از مردم در تسلط این نرم افزار‌هاست و الان نگرانی اصلی از انتقال حاکمیت نرم‌افزاری به داخل کشور این است که معیشت مردم آسیب نبیند.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره به افزایش قیمت‌ها طی ماه‌های اخیر، گفت: دور از انصاف است که همه چالش‌های اقتصادی یک دهه گذشته را به دولت سیزدهم ربط دهیم و نباید انتظار داشت در هشت ماه گذشته میراث تورم هشت سال گذشته برطرف شود.

وی گفت: وقتی می‌توان عملکرد دولت سیزدهم را قضاوت کرد که زیربنایی‌ترین سند اقتصادی سالانه را خود تدوین کند.

حجت‌لاسلام صالحی بیان داشت: در ماه‌های گذشته شاهد رشد شاخص‌هایی مثل نقدینگی پایه پولی و مسائل دیگر از دولت بودیم که تاثیر آن بر تورم نیازمند گذشت زمان است.

وی گفت: به خاطر برخی سیاست‌گذاری‌های ضعیف و حضور برخی از کارشناسان و مدیران دولت قبل که باید جابجا شوند، ناهماهنگی بین مسولان اقتصادی دولت، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد به هنگام با دلالان و رانت خواران زالوصفت که در ادارات مستقر و به اخلال می‌پردازند، باید با استفاده از ظرفیت نیرو‌های انقلابی و جابجایی آن‌ها شاهد اقتصادی قوی باشیم.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین اضافه کرد: امسال باید راهپیمایی روز قدس را باشکوه‌تر از هر زمان دیگری برگزار کنیم؛ زیرا بعد از ۲سال تعطیلی به خاطر کرونا این اولین راهپیمایی سراسری است و حوادث منطقه و کرانه غربی رود اردن و غزه و توطئه عادی‌سازی روابط توسط برخی کشور‌های منطقه و ترکیه باعث خشم و انزجار مسلمانان شده است.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین بیش از ۷۰ سال است که با رژیم اشغالگر، اربابان غربی و برخی از دست نشانده‌های آن‌ها در منطقه مبازره می‌کنند و نباید بگذاریم جوانان غیور فلسطینی احساس تنهایی کنند و تبلیغات رسانه‌ای دشمنان را که سعی در کمرنگ مردن حضور مردم در مراسم این روز را دارند خنثی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها