کارشناس مسائل غرب آسیا:

روز قدس، موضوع فلسطین را احیا کرد

«قنادباشی» گفت: روز قدس توانسته موضوع فلسطین را احیا کرد و ما می‌بینیم که قدرت فلسطینی‌ها روزبه‌روز بیشتر شده و در مقابل، قدرت رژیم صهیونیستی روزبه‌روز کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۱۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ - 29April 2022

روز قدس، موضوع فلسطین را احیا کرد«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان اظهار داشت: افکار و اندیشه امام خمینی (ره) راهی را انتخاب کرد که همه ملت‌ها و مسلمانان بتوانند در یک روز مشخص، حمایت خود از مسئله فلسطین که مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است را اعلام کنند و امروز ما شاهد افزوده شدن عزم جهانی برای پایان دادن به اشغال فلسطین هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مطرح شدن روز قدس، مجدد پرچم فلسطین در جهان برافراشته شد، گفت: روز قدس توانسته موضوع فلسطین را احیا کرد و ما می‌بینیم که قدرت فلسطینی‌ها روزبه‌روز بیشتر شده و در مقابل، قدرت رژیم صهیونیستی روزبه‌روز کاهش پیدا کرده است.

قنادباشی ابراز داشت: به علت حمایت جهانیان از ملت مظلوم فلسطین، علی‌الخصوص در ماه رمضان تا روز قدس، شور و هیجان مبارزات در فلسطین افزایش پیدا می‌کند و درست در زمانی که اسرائیلی‌ها انتظار داشتند در طی معامله بزرگ قرن فلسطینی‌ها را به جایی دیگر منتقل کنند، شور و هیجان مبارزان فلسطینی افزایش پیدا کرده است.

وی متذکر شد: این خشونتی که امروز از اسرائیلی‌ها می‌بینیم، ناشی از جنونی است که از واهمه و ترس در آنان ایجاد شده و آنان واهمه دارند که فلسطینی‌ها عملیات بزرگی را علیه آنان آغاز کنند، امروز ما شاهد  یک وحدت بین گروه‌های فلسطینی هستیم که یک وضعیت عملیاتی هماهنگی علیه اسرائیل دارند و این‌ها را بیشتر دچار جنون کرده ‌و از قدرت فلسطینی‌ها می‌ترسند.

روز قدس فقط مخصوص مسلمانان نیست

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: امروز مسئله فلسطین، مسئله‌ای است که همه ملت‌های جهان از آن حمایت می‌کنند، چون اسرائیلی‌ها علناً دارند در بیت‌المقدس یهودی‌سازی می‌کنند و حتی مسیحی‌های دنیا هم از این ناراضی هستند که چرا شهر بیت‌المقدس که متعلق به یهودیان، مسیحیان و مسلمانان است را دارند به طور انحصاری یهودی‌سازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روز قدس تنها مسلمانان نیستند که به صحنه می‌آیند، تصریح کرد: خشونت‌های شدید علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی احساسات عمومی را در دنیا جریحه‌دار می‌کند و اینکه اسرائیلی‌ها بعد از ۷۰ سال  همچنان به اشغال ادامه می‌دهند و به بهانه شهرک‌سازی خانه‌های فلسطینی‌ها را  تخریب می‌کنند و قسمت دیگر را غصب می‌کنند از دیگر دلایل حضور مردم در روز قدس است.

قنادباشی یادآور شد: روز قدس فقط مخصوص مسلمانان نیست. روز قدس، روزی است که ملت‌های جهان اعتراض خود را نسبت به ادامه اشغال فلسطین نشان می‌دهند و این حمایت جهانی سبب بالا بردن روحیه مبارزان در داخل فلسطین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار