دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

کارگران موتور محرکه صنعت کشور

قشر کارگر موتور محرکه‌ی صنایع هر کشوری هستند و با حضور منظم خود در عرصه‌های مختلف صنعتی باعث رشد، توسعه و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ - 01May 2022

کارگران موتور محرکه صنعت کشوربه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، قشر کارگر موتور محرکه‌ی صنایع هر کشوری هستند. کارگران چه از نوع متخصص و تحصیل کرده و چه کارگرانی که فاقد تخصص خاصی هستند، در چرخش چرخه‌های صنعت کشور نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

زحمات این قشر محترم و ارجمند در جامعه شایان تقدیر و سپاسگزاری فراوان است. این کارگران صنایع مختلف هستند که با حضور منظم خود در عرصه‌های مختلف صنعتی باعث رشد و توسعه ی کشور می‌شوند.

قشر کارگر است که اندیشه و فکر مهندسین در زمینه های مختلف را عملی می‌سازد و باعث تبلور و تجلی فکر پویا و سازنده ی آنها می‌شود.

به عبارتی دیگر اگرچه ظاهرا کارگران قشر فرودست جامعه هستند ولی باعث حرکت و تعالی کشور به سمت اعلی می شوند. قطعا رسیدگی به مسائل و مشکلات اقتصادی این افراد زحمتکش و بی ادعا وظیفه ی هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی است.

بخش خصوصی و سندیکاهای کارگری در کشور با انعکاس و بازتاب توانمندی ها و نیز مشکلاتی که این قشر دارند، می‌توانند دست کم باعث دلگرمی کارگران باشند و و در رفع و برطرف ساختن مسائل مختلف این قشر پویا و کوشا باشند.

بخش دولتی نیز با بهاء دادن و رسیدگی به مسائل سندیکاها و اتحادیه های مختلف کارگری در سطح کشور از سویی می‌تواند کرامت انسانی این نیروی محرکه‌ی صنعت کشور را حفظ کند و از سویی دیگر در راه بهبود شرایط اجتماعی و زندگی کارگران گام بردارد.

اخیرا حجت‌الاسلام رئیسی رییس جمهور در جمع کارگران یکی از کارخانه‌های تولید تایر در تهران حضور یافت و از نزدیک پاسخگوی دغدغه آنها بود.

رئیس جمهور در این دیدار  با تاکید بر اینکه همه دغدغه‌ها و مشکلات جامعه کارگری باید با محوریت عدالت برطرف شود، اظهار داشت: ارتقای امنیت شغلی کارگران از دغدغه‌های مهم کارگران و جزو اولویت‌های دولت است و وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی باید با جدیت در راستای رفع نگرانی کارگران در این زمینه بکوشد.

وی گفت: کارگر ستون و محور تولید است و در آیات قرآن، سیره ائمه و در گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری کار و کارگر جایگاه شایسته و بلندی دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه تجلیل از کارگران نباید به هفته کارگر محدود شود، افزود: کارگران محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی، هستند لذا همه ما به ویژه مسئولان دولت باید به فکر تامین و ارتقای معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آنها باشیم.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش موثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، گفت: در فروردین امسال با کاهش ۳۸ درصدی تعدیل نیروی کار نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم که این حکایت از رونق تولید و افزایش امیدواری فعالان اقتصادی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از راه‌اندازی ۱۱۰ خانه بهداشت کارگری، راه‌اندازی ۳۰۰ کانون یاریگری کار و تولید در زمینه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی جامعه کارگری و تلاش جدی این وزارتخانه برای پایبندی کامل به قاعده سه‌جانبه‌گرایی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با کارگران خبر داد.

از سویی دیگر کارگران زحمتکش نیز با تعهدی که نسبت به کار و محیط کاری خود دارند باعث ارتقاء شرایط اقتصادی کشورشان خواهند شد؛ این گزاره به این معنی است که کارگران تنها قشر صنایع مختلف هستند که به ریز و درشت نقشه های مهندسین و طرز عملیاتی سازی آن در زمینه های صنعتی آشنایی دارند.

بنابراین، کارگران بالاخص کارگران تحصیل کرده می‌توانند به بهترین شکل ممکن جعبه سیاه صنعت در کشور به حساب آیند.

حفظ کرامت انسانی کارگران در هر وضعیت اقتصادی که باشند وظیفه همه‌ی نهادهای دولتی و خصوصی است. اقشار مختلف جامعه باید از این قشر زحمتکش قدردانی به عمل آورند کما اینکه رسول الله همواره بر دستان پر توان کارگران بوسه می‌‌زدند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار