مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خبر داد؛

بررسی پرونده ۱۷۰۰ جانباز تهرانی در کمیسیون احراز

مرتضوی گفت: در سال گذشته پرونده هزار و ۷۰۰ ایثارگر شهرستان‌های استان تهران در کمیسیون احراز جانبازی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ - 01May 2022

پرونده هزار و ۷۰۰ جانباز تهرانی در کمیسیون احراز بررسی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عبدالله مرتضوی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در نخستین نشست کمیسیون احراز جانبازی در سال جدید که با حضور همه اعضای کمیسیون در سالن شهدای ترور اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، از رسیدگی به پرونده هزار و ۷۰۰ ایثارگر در سال گذشته در کمیسیون احراز خبر داد و اظهار داشت: پرونده احراز بیش از ۹۰۰ نفر از ایثارگران عزیز که دارای درصد و فاقد درصد بودند، به صورت جلسات هفتگی و ماهانه مورد بررسی و مابقی نیز احرازشان از طریق سامانه سجایا صورت گرفته است.

وی افزود: امروز احراز جانبازی در شهرستان‌های استان تهران در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و مدارک ایثارگران و احرازشان در سامانه سجایا به روز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۸۰۰ پرونده ایثارگری داریم که از این تعداد، ۱۲ هزار پرونده مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران غیربومی است.

مرتضوی شهرستان‌های استان تهران را مهاجرپذیر و با ترکیب جمعیتی پراکنده برشمرد و ادامه داد: با توجه به وسعت شهرستان‌های استان تهران و مهاجرپذیر بودن آن، ایثارگران و خانواده‌های شهدا نیز سهم قابل توجهی در این مهاجرت‌ها دارند و با توجه به رسالت بنیاد مبنی بر تکریم و خدمت‌رسانی شایسته به این عزیزان، وظیفه داریم تا در راستای حل مشکلات و پاسخگویی به نیاز‌های این عزیزان گام برداریم.

نخستین جلسه کمیسیون احراز جانبازی به‌منظور بررسی پرونده‌های درخواست جدید جانبازی و جانبازانی که متقاضی درصد مجدد جانبازی بودند، تشکیل و پرونده ۵۵ نفر بررسی و تصمیمات لازم توسط همه اعضا اتخاذ شد تا این قشر معظم جامعه به حقوقی که در قانون دارند، برسند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها